اخبارخارجی

بلاگر تونسی توهین‌کننده به قرآن از کشور گریخت

آوای سنت : آمنه الشرقی، بلاگر تونسی توهین‌کننده به ساحت قرآن کریم، از ترس اجرای حکم حبس، کشورش را ترک کرد و به آلمان گریخت.

به نقل از پایگاه خبری stepagency؛ این بلاگر تونسی به دلیل انتشار متنی موهن به قرآن در قالب سوره‌ای به نام کرونا به اتهام توهین به مقدسات تحت پیگرد قضایی قرار گرفته بود.

وی همچنین متنی دیگر به نام سوره «ویسکی» در اینترنت منتشر کرد و به اتهام توهین به مقدسات و نادیده گرفتن اخلاق پسندیده و تحریک به خشونت دادگاهی شد.

ماه گذشته دادگاه تونس برای این دختر ۲۷ ساله تونسی به ۶ ماه حبس رأی داد و وی در واکنش به این حکم به آلمان گریخت و در فیسبوک تصویری از خود را در این کشور منتشر کرد.

این بلاگر تونسی نوشت: «نمی‌خواهم در چشم شما یک قهرمان باشم. باهوش‌تر از آنم که گوسفند قربانی باشم و نمی‌خواهم به زندان آلوده شوم تا قهرمان باشم».

وی تأکید کرد: زمانی که فهمیدم دولت تونس حمایتم نمی‌کند و افرادی هم تهدیدم می‌کنند، به کشوری پناه بردم که شهروندان و آزادی بیان و اندیشه را محترم می‌شمارد.

یادآور می‌شود، سازمان عفو بین‌الملل در اواخر ماه می از مقامات تونس توقف تحت پیگرد بودن آمنه شرقی را خواستار شد و پیگرد وی را تضعیف آزادی بیان در یک دموکراسی نوظهور دانسته بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن