اخبارخارجی

تازه مسلمان ژاپنی : به فرهنگ اسلامی و حلال علاقه مند شدم

آوای سنت : اسلام در کنار مسیحیت و بودیسم به عنوان یکی از سه دین اصلی جهان قرار دارد. گفته می شود مسلمانان حدود ۱.۶ میلیارد نفر در سراسر جهان وجود دارند. که بعد از حدود ۲.۳ میلیارد مسیحی بزرگترین دین است تعداد مسلمانان در ژاپن تا ۲۰۰ هزار نفر یعنی کمتر از ۱ درصد از کل جمعیت ژاپن است. با افزایش دانشجویان و کارگران بین المللی از خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی ، تعداد مسلمانان ساکن ژاپن به سرعت در حال افزایش است.

لطفاً بگویید که به عنوان یک مسلمان ژاپنی چگونه زندگی می کنید؟
در ژاپن ، اغلب در سمینارهای مرتبط با اسلام شرکت کرده و صحبت می کنم.

دیدگاه شما در مورد فرهنگ و ارزشهای اسلامی چیست؟
اساساً ، من معتقدم که آموزش اخلاقی که ژاپنی ها از مدرسه ابتدایی می آموزند ، آموزش اسلامی است. مانند انجام کار های نیک برای مردم یا ارزش نهادن به زندگی.اینکه چرا به تعلیم اخلاقی و اسلام تقسیم شده برای آن است که اهداف متفاوت است. هدف ژاپن در این آموزشها کمک به جامعه است. به جامعه (مردم ، افراد اطراف خود) زحمت ندهید(مشکل درست نکنید)

اما مورد هدف تربیتی اسلام ، خداوند است، تمام دلایلی که ما باید کارهای خوب انجام دهیم و چرا نباید کارهای بد انجام دهیم ، تماما بخاطر خداوند است. هدف متفاوت است. اما من معتقدم حتی افراد غیرمسلمان حتی اگر ایمان نداشته باشند ،در واقع دارند اسلام را تمرین می کنند.

همچنین مردم ژاپن این تمایل را دارند که با مسلمانان واقعی ارتباط برقرار کنند. گرچه فکر می کنم برخی با آنها سختگیر هستند و به آنها نزدیک نمی شوند ، ولی معمولاً بسیار معمولی و عادی و مهربان هستند.

لطفاً درباره جامعه مسلمانان در ژاپن برای ما بگویید؟
از زمان تغییر دین من ، فرصت های بیشتری برای دیدار با مسلمانان ژاپنی داشته ام. با مسلمانان ژاپنی از طریق سمینارهای اسلامی ، نماز جمعه و ارتباط با افراد دیگر دیدار کردم. و فکر می کردم ، اوه ، عجب مسلمانان ژاپنی هم وجود دارند. من مدت طولانی بخاطر کار در اندونزی ساکن بودم و با اسلام آشنا شدم. در آنجا بهترین دوست من مسلمان بود. صدای قرآن زیبا بود. پس از رنج های زندگی، هنگام مطالعه ادیان با اسلام آشنا شدم. اما باید بگویم دلایل حقیقتا مختلف است و زمینه های مواجهه با اسلام متفاوت است.

وقتی دانشجو بودید در چه زمینه هایی کار می کردید؟
سال سوم که در خارج از کشور تحصیل کردم ، در یک پروژه برای ارائه پشتیبانی آموزشی به کودکان کامبوج در یک همکاری بین المللی خود را درگیر کردم. این برنامه برای کودکان در یتیم خانه کامبوج بود. کارهایی از قبیل آموزش انگلیسی و علوم علمی، ساخت مدارس بود.

شما شش ماه در خارج از کشور در برونئی تحصیل کرده اید. لطفاً بگویید که چرا برونئی را انتخاب کردید؟
خلاصه بگویم بنظرم هدایت خداوند بود. به دلیل فعالیتم در کامبوج ، تا حدودی من به آسیای جنوب شرقی جذب شدم و با توجه به شرایط پروژه ها به عنوان کاندید در کشورهای مالزی وفلیپین انتخاب شدم.

در آن زمان خیلی علاقه مند بودم که به مالزی بروم و شروع به یادگیری زبان مالایی کردم. اما به من گفته شد که انتخاب دیگری یعنی برونئی وجود دارد و در برونئی زبان مالایی استفتده می شود. در آخر به کشور برونئی برای تحصیل مهاجرت کردم و در دانشگاه دار السلام برونئی و در رشته اقتصاد برونئی امور بانکی اسلامی و زبان مالایی تحصیل کردم.

آیا بخاطر تجربه شما در برونئی بود که باعث شد شما به فرهنگ اسلامی و حلال علاقمند شوید؟
خیر. درست است که برای اولین بار در برونئی ، با اسلام آشنا شدم. با این حال، حقیقتا در آن زمان به اسلام علاقه ای نداشتم. بعد از بازگشت به ژاپن بود که به مسلمانان توجه کردم و به فرهنگ اسلامی و حلال علاقه مند شدم و می خواستم کاری برای مسلمانان انجام دهم. وقتی با دانش آموزان تبادلی مسلمان به ژاپن مواجه شدم ،یکی ازمشکلات بزرگ در خصوص مواد خوراکی بود.

پس آنچا بود که به اسلام علاقه مند شدید و اکنون مسلمان هستید، اما لطفا دلیل و پیشینه پیوستن به اسلام را بگویید.

من در اکتبر ۲۰۱۷ تغییر دین دادم. فعالیت ها در کامبوج و علاقه مندی به جنوب شرقی آسیا و تحصیل در خارج از کشور در برونئی و در نهایت آشنایی با مسلمانان. وقتی از برونئی برگشتم دوستان مسلمانم بیشترشدند، طبیعتا فرصتهای بسیاری داشتم که با اسلام در ارتباط باشم

زمانی بود که می خواستم معنای “زندگی” و “روابط خانوادگی” را پیدا کنم. در آن زمان یک دوست مسلمان عقاید اسلام را بیان کرد. آن لحظه را یادم می آید که اسلام به سرعت وارد قلب من شد. در آن زمان من خیلی اهل سرگرمی بودم و با خودِ ایده آل من خیلی فاصله داشتم که اسلام توانست کمبودهای مرا پر کند. البته ممکن هم است به این دلیل باشد که دوستان مسلمانم که در برونئی و ژاپن بودند، همه افراد فوق العاده و مهربانی بودند.

هنگام تغییر دین عکس العمل اطرافیانتون چگونه بود؟
واکنش اولیه والدین منفی بود. با این حال، از آنجایی که دوستان مسلمانم را قبلا معرفی کرده بودم، شاید توانسته بودم ذهنیت دین خطرناک را از بین ببرم. امروزه مواد غذایی حلال را در سوپر مارکت های تجاری و آنلاین می توان خریداری کرد. مادربزرگم هنوز تصور منفی ای دارد اما دعا می کنم بتواند روزی درک کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن