اخبارخارجی

تماشای شبکه های عربی مروج عادی سازی روابط با اسرائیل حرام است

آوای سنت : اتحادیه علمای فلسطین در نوار غزه روز گذشته اعلام کرد که تماشای شبکه های تلویزیونی عرب زبانی که اقدام به پخش سریال های مروج عادی سازی روابط با اسرائیل می کنند، حرام است.

«مروان ابوراس» رئیس این اتحادیه در شهر غزه در این باره گفت: «رفتار رسانه های منسوب به کشورهای عربی و اسلامی را که اقدام به پخش سریال های مروج عادی سازی روابط با اسرائیل در ماه مبارک رمضان می کنند، محکوم می کنیم».

وی ادامه داد: «برهمین اساس پیگیری چنین شبکه هایی شرعا حرام و تحریمشان واجب شرعی است زیرا اهداف دشمنان امت اسلامی به نفع یهودیان صهیونیستی را علیه مسلمانان و مردم فلسطین دنبال می کنند».

روی سخن ابوراس خطاب به دو سریال به نام های «مخرج۷» و «ام هارون» است که از آغاز ماه مبارک رمضان از شبکه های عربی پخش می شود؛ موضوعی که خشم مسلمانان، فلسطینیان و کشورهای عربی را همراه داشته است. در این سریال ها عادی سازی روابط با اسرائیل به صورت علنی تبلیغ می شود.

در سریال «مخرج ۷» به روابط کشورهای عربی با اسرائیل اشاره می شود و تاکنون صحنه هایی از این سریال پخش شده است که برقراری روابط اقتصادی و فرهنگی با اسرائیل را تایید و به مردم فلسطین اهانت می کند و آنها را دشمن می خواند.

اما داستان سریال «ام هارون» درباره یک زن یهودی و چالش هایی است که خانواده اش و اقلیت یهودی مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس با آن روبرو می شود.؛ سریالی که تحلیلگران هدف از پخش آن را ترویج فرهنگ عادی سازی روابط با اسرائیل برمی شمارند.

منابع : رای الیوم ، الجزیره

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن