اخبارداخلی

توصیه مولانا عبدالرحمان: به سوی خدا برگردیم

یاد خدا و دعا در مصائب بهترین کار است

آوای سنت : عالم شاخص اهل سنت شرایط کنونی امت اسلامی را نتیجه اعمال مسلمانان قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت مولانا عبدالرحمان چابهاری امام جمعه چابهار در نشست با طلاب جامعه الحرمین الشریفین چابهار در روز گذشته (۱۸ آذر )تاکید کرد:امروزه مشکلات و مصایب بر امت اسلامی از هر سو سرازیر شده است.هر مشتی بالا می رود بر فرق مسلمانان پایین می‌آید.اعمال مسلمانان است که آن‌ها را به این روز دچار کرده است.

مولانا عبدالرحمان افزود: گاهی خداوند متعال اعمال مسلمین را بصورت یک نماد دیگر در دنیا ظاهر می‌کند تا آنها از شامت کردارهای‌شان پی ببرند. چنان که در داستان بنی اسراییل موجود است که اعمال ننگین آن‌ها سبب شد ظالمی مانند فرعون بر آن‌ها مسلط شود که زندگی و وضع آن‌ها را به تباهی بکشد. فرعون و یارانش بنی اسراییل را تارو مار کردند. برای همین باید از اعمال بد هراسان بود که نحوست آنها فقط در آخرت نه، بلکه در همین دنیا نمایان می‌شود.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تجربه بزرگان ثابت کرده که آنها در زمان مشکلات و مصائب به سوی خداوند متعال رویب می آوردند و ختم قرآن و یاسین را نیز انجام می‌دادند. بالاخره این یک روشی برای سرعت مقبولیت دعا می‌باشد. چنان‌که من یادم می‌آید، زمانی ‌که در مظهرالعلوم پاکستان درس می‌خواندم، همیشه کسانی که دچار مشکلات و مصیبت می‌شدند، پیش مدیر مدرسه ما مراجعه می‌کردند که برای حل مشکلات آن‌ها دعا کند، طلاب در حیاط حوزه سوره یاسین و قرآن مجید را می‌خواندند، آن زمان هسته خرما را بجای تسبیح استفاده می‌کردند.

مولانا عبدالرحمان افزود : امروزه نیز از داخل و خارج بر مدارس و مساجد فشار و سختی‌ها وارد شده است. باید رجوع به سوی خداوند متعال کرد و از این مصیبت‌ها به او پناه برد، دعای حضرت یونس که معمول بزرگان است «لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ» باید به کرات و مرات خوانده شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن