اخبارداخلی

توصیه های عالم شاخص اهل سنت به خبرنگاران: رعایت تقوا در کار خبری

آوای سنت : مولانا مطهری در نشست با خبرنگاران: با رعایت تقوای الهی حقایق را بیان کنید.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی احناف خواف، مولانا حبیب‌الرحمن مطهری – مدیر حوزه علمیه احناف خواف – به مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار، ضمن تقدیر از خبرنگاران شهرستان خواف عنوان کردند: خداوند متعال در آیه “ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ” به قلم قسم یاد کرده است که اهمیت آن را می‌رساند؛ زیرا به وسیله قلم همانطور که می‌شود ارزش‌ها، خوبی‌ها و حتی اسلام را نشر داد، می‌توان زشتی‌ها و منکرات را هم منعکس کرد.

ایشان افزودند: از ویژگی‌های یک خبرنگار و اهل قلم این است که باید اهل تقوا باشد تا مطلبی جز حقیقت بیان نکند و البته از سلامت نفس نیز برخوردار باشد تا با تهدید و ترغیب، دست از بیان حقایق بر ندارد و در مسیر حق، راسخ و استوار باشد.

مولانا مطهری در ادامه، سومین ویژگی اهل قلم را تخصص دانستند و خاطرنشان کردند: خبرنگاران باید از تخصص و تجارب حرفه‌ای برخوردار باشند تا بتوانند طبق رسالت خویش، اخبار را به صورت صحیح منعکس کنند و مطلبی خلاف واقعیت به مردم القا نکنند تا فاجعه به بار نیاید.

ایشان تصریح کردند: صداوسیما به‌عنوان رسانه‌ی ملی به وظیفه خود درست عمل نکرده و مناسبت‌ها و مراسمات ویژه اهل سنت را تحت پوشش قرار نمی‌دهد که این خلاف عدالت اسلامی است؛ زیرا اهل سنت هم جزو ملت ایران هستند که متاسفانه در صداوسیما سهمی ندارند.

رئیس مجمع فقهی اهل سنت خراسان ضمن تشکر از کانال‌هایی که توسط خبرنگاران در فضای مجازی به انتشار مطالب دینی و مطالبات مردمی می‌پردازند عنوان کردند: با ظهور فضای مجازی و دسترسی آسان آن برای همگان، یک فرصت مناسب برای انعکاس اخبار به صورت گسترده فراهم شده‌ است.

مدیر حوزه علمیه احناف خواف همچنین از برخورد نادرست با خبرنگاران اظهار تاسف و گلایه کردند و این را برخلاف اخلاق اسلامی دانستند، زیرا وظیفه خبرنگار، رساندن خبر صحیح و واقعی است و نباید در این مسیر موانعی برای او ایجاد شود.

ایشان در پایان ضمن تبریک مجدد روز خبرنگار، یاد و خاطره مرحوم عبدالواحد بی‌نیاز خبرنگار باسابقه‌ی خواف که چندی پیش وفات کرده‌ است را گرامی داشتند و فرمودند: خداوند توفیق عنایت کند تا همیشه در مسیر حق و حقیقت گام بردارید و به نحو احسن به وظیفه خود عمل کنید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن