اخبارخارجی

ثبات موضع پاکستان در مساله فلسطین/محکومیت اهانت نشریه فرانسوی از طرف مولانا گرگیج/نصب سیستم ضد موشکی در پایگاه آمریکایی «حریر» در اقلیم کردستان /سفر وزیر خارجه امارات به واشنگتن برای امضای توافق سازش با اسرائیل

پاکستان: موضع ما در برابر مسئله فلسطین تغییر نکرده است

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که موضع کشورش در برابر عملیات صلح در خاورمیانه و فلسطین تغییر نکرده است.
زاهد حفیظ چودری، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به توافق عادی‌سازی روابط بین بحرین و رژیم صهیونیستی گفت: موضع پاکستان در برابر مسئله فلسطین تغییر نکرده است.
وی همچنینن تأکید کرد: برقراری صلح و آرامش در خاورمیانه، اولویت پاکستان است و هیچ تغییری در موضوع اصلی این کشور ایجاد نشده است.
چودری در ادامه افزود: ما موظف هستیم که همه حقوق ملت فلسطین از جمله حق رأی آنها را به رسمیت بشناسیم.
محکومیت اهانت نشریه فرانسوی از طرف مولانا گرگیج

امام‌جمعه اهل‌سنت آزادشهر در مراسم نماز جمعه این شهر، اهانت مجدد نشریۀ فرانسوی “شارلی ابدو” به پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم و سوزاندن قرآن مجید در سوئد را به شدت محکوم کرد.
مولانا محمدحسین گرگیج با بیان اینکه «احترام به پیامبران الهی و ادیان آسمانی جزو عقیدۀ مسلمانان است»، هرگونه اهانت به پیامبران و کتاب‌های آسمانی را از دیدگاه دین اسلام «ناجایز» دانست.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم فاروقیه گالیکش اهانت به مقدسات به بهانۀ «آزادی بیان» را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در غرب می‌گویند که این اعمال اهانت‌آمیز به مقدسات نوعی آزادی بیان است، درحالی‌که هیچ‌کسی توهین را آزادی بیان نمی‌داند. اگر مسئولین غربی مدعی آزادی بیان هستند چرا در فرانسه و یا آمریکا کسانی را که در اعتراض به سیاست‌های‌شان به خیابان‌ها می‌آیند سرکوب می‌کنند؟!

نصب سیستم ضد موشکی در پایگاه آمریکایی «حریر» در اقلیم کردستان 

یک منبع امنیتی در اربیل روز یکشنبه، تحرکات نیروهای آمریکایی در پایگاه «حریر» در استان اربیل را فاش کرد.

این منبع در گفت‌وگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «یک شرکت خصوصی آمریکایی که در پایگاه مستقر در منطقه شقلاوه استان اربیل فعالیت گسترده داشت، به دلیل شرایط انتشار ویروس کرونا، فعالیت خود را برای چند ماه متوقف کرد.»

وی افزود: «این شرکت مجددا فعالیت خود را از سر گرفته و اقدام به نصب پدافند ضد موشکی، تقویت استحکامات نظامی و توسعه باند فرودگاه شقلاوه و اتصال آن به پایگاه حریر کرده است.»

سفر وزیر خارجه امارات به واشنگتن برای امضای توافق سازش با اسرائیل

«عبدالله بن زاید آل نهیان»، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی روز یکشنبه در رأس هیأتی سیاسی وارد پایتخت ایالات متحده آمریکا شد.

خبرگزاری رسمی امارات در گزارش خود اعلام کرد، قرار است بن‌زاید به همراه هیأت مذکور، توافق صلح ادعایی میان امارات و رژیم اشغالگر قدس با نام توافق ابراهیم را امضا کند.

طبق بیانیه وزارت خارجه امارات که در همین ارتباط منتشر شده، عبدالله بن زاید به نیابت از «محمد بن‌زاید»، ولی‌عهد ابوظبی و به دعوت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا راهی واشنگتن شده است.

عمان از عادی‌سازی روابط بحرین و اسراییل استقبال کرد

سلطنت عمان از عادی شدن روابط میان بحرین و اسراییل استقبال کرد.

در پی انعقاد قرارداد عادی سازی روابط میان بحرین و اسراییل، عمان از این رخداد حمایت کرد و اظهار امیدواری نمود این کار به روند صلح اسراییل و فلسطین کمک کند. بحرین روز جمعه اعلام کرد روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی می‌کند. بحرین چهارمین کشور عربی بعد از مصر، اردن و امارات است که با اسراییل رابطه برقرار می‌کند.

دولت عمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما امیدواریم راه جدیدی که از سوی برخی کشورهای عربی در پیش گرفته شده، به صلح و پایان اشغالگری سرزمین‌های فلسطینی از سوی اسراییل منجر شده و در نهایت به تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی بیانجامد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن