اخبارخارجی

حال و هوای شب‌های پایانی رمضان در مسجدالحرام / عکس

آوای سنت : تولیت امور مسجدالحرام تصاویری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد ترس از شیوع ویروس کرونا مکه را خالی از زائر کرده است و امسال شرکت‌کنندگان برای نمازهای تروایح تنها متشکل از امام جماعت‌های حرم مکی و تعدادی محدود از کارمندان امور مسجدالحرام بودند.

این در حالی است که مقامات سعودی در چارچوب تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از روز جمعه، ۱ فروردین ۹۹ اقامه نماز و حضور در صحن‌های مسجدالنبی(ص) و مسجدالحرام را موقتاً ممنوع اعلام کردند.

تعداد اندک نمازگزاران در حرم مکی اذهان مسلمانان را به یاد تصاویری از شب‌های رمضان در سال گذشته می‌اندازد که در آن جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر از کشورهای مختلف برای ادای عمره رمضانی حضور داشتند.

ماه مبارک رمضان به‌ویژه ۱۰ شب آخر، اوج ایام عمره مفرده محسوب می‌شود و این در حالی است که ساکنان شهر مکه مکرمه تلاش می‌کردند نماز شب بیست‌و‌هفتم ماه رمضان را در حرم مکی بخوانند و بر خلاف امسال راه‌ها و جاده‌های منتهی به این حرم مقدس مملو از جمعیت می‌شد.

مقامات سعودی در پی اقدامات پیشگیرانه تعطیلی تمامی مساجد کشور را که نزدیک ۱۰۰ هزار مسجد بوده است، اعلام و تصریح کردند که نمازهای پنجگانه در حرم مکی با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور محدود نمازگزاران ادامه خواهد داشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن