اخبارخارجی

خطیب اردنی منتقد به زکات ندادن اغنیا مجبور به استعفا شد

آوای سنت : شیخ غالب الربابعه، امام جماعت و خطیب اردنی در امان که اخیراً در سخنانی نسبت به برخی موضوعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اردن انتقاد کرده و از دولت خواسته بود اغنیا و متمولان را به پرداخت زکات مجبور کند، از سمت خود استعفا داد.

به نقل از العربی الجدید، طی چند روز گذشته، اردنی‌ها ویدئویی از شیخ غالب الربابعه، امام جماعت و خطیب مسجد «ملک حسین بن‌طلال» در امان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند که بخشی از مصاحبه او با برنامه‌ای تلویزیونی است که وی در آن از برخی پدیده‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در اردن انتقاد کرده است.

وی در این مصاحبه گفت که دولت باید زکات را به اردنی‌های ثروتمند تحمیل کند، در این صورت  مسئله فقر در کشور نیز حل می‌شود.

شیخ الربابعه همچنین با انتقاد از طرح کمک معیشتی دولت برای کاهش اثرات همه‎‌گیری کرونا از دولت خواستار ایجاد فرصت‌های شغلی برای شهروندان و حل مشکلات شد و گفت: دولت به جای اینکه کمک مالی به شهرودان کند و صدقه دهد، به فکر اشتغال‌زایی برای جوانانی باشد که کار خود را در بحران کرونا از دست داده و روز به روز فقیرتر می‌شوند.

بخشی از انتقادات این خطیب اردنی نیز متوجه مقامات بود که گفت: ما در اردن مسئولان خدوم می‌خواهیم، نه ارباب، از خدا بترسید تا خدا باران برکت را بر ما نازل فرماید.

اظهارات این خطیب اردنی که به مذاق مقامات دولتی و مسئولان خوش نیامده باعث شد تا پادشاهی اردن ، ۲۵ دی اعلام کند با استعفای شیخ غالب الربابعه موافقت شده، امری که کاملاً گویای برکناری وی از سمتش در این کشور است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن