اخبارخارجی

خواندن نمازهای جماعت در عربستان ممنوع شد

آوای سنت : هیأت دینی سعودی موسوم به «هیأت علمای سعودی» با تعویق اقامه نمازهای جمعه و جماعت در این کشور به دلیل نگرانی از گسترش کرونا ویروس موافقت کرد.

نهاد دینی عربستان سعودی موسوم به «هیأت علمای بزرگ سعودی» در پیام تویتری این سازمان از لغو برگزاری نمازهای جمعه و جماعت در سرتاسر مساجد درکشور عربستان تا اطلاع بعدی خبر داد.

به درخواست‌ وزیر بهداشت عربستان سعودی و سرعت بالای مسری بودن این ویروس، تصمیم مذکور گرفته شده است. این هیأت با بیان اینکه تجمعات عامل اصلی گسترش کرونا است، حضور در مساجد برای اقامه نماز جماعت و نماز جمعه در حال حاضر ممنوع است و مساجد تنها به پخش اذان اکتفا کنند. در مسجد و حرم در مکه و مدینه از این تصمیم مستثنا هستند و اقامه نماز در این دو حرم الهی مانند پیشین پابرجاست.

عصر روزسه شنبه، وزارت بهداشت عربستان سعودی از ثبت ۳۸ مورد جدید از این بیماری دراین کشور خبر داد، شماری مبتلایان به بیماری ویروس کرونا از ۱۷۹ نفر در این کشور فراتر رفته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. حدیثی از رسول اکرم صل الله و علیه واله وسلم شنیدم که فرمودند .در دو شهر مقدس مکه و مدینه هیچ بلا زلزله ومریضی واگیر داری نمیاید و مردم در این دو شهر در امن و امان خواهند بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن