داخلی

مولانا ساداتی:دفاع از منافع ملی و وطن خط قرمز همه ماست

مولانا ساداتی در سخنرانی خود در نماز جمعه دیروز اهل سنت سروان ضمن تاکید بر کمک افراد ثروتمند به دانش آموزان محروم تاکید کردند :دفاع از وطن خط قرمز همه اقشار است.

خطیب نماز جمعه اهل سنت سراوان با بیان اینکه استعداد و توانایی انسان در مال وثروت و علم تا قدرت و حکومت عنایت الله متعال است و نباید سبب فراموشی آخرت شود ، بر بکارگیری این استعدادها بعنوان امانتی الهی در خدمت جامعه تاکید کردند.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی در بخش نخست سخنانشان در مراسم نمازجمعه اهلسنت سراوان (۵ مهر۹۸) اظهار داشت: الله تعالی انسان را استعداد و توانایی های بیشمار داده و این خود دلیل خالقیت الله تعالی است که به آن باید پی برد.
امام جمعه اهلسنت سراوان تصریح کرد: کسانی را که الله متعال استعدادها و توانایی هایی عنایت کرده ، اگر در خدمت جامعه و نفع رسانی به مردم صرف کنند با ارزش و برای انان ماندگار است.
مولانا ساداتی افزود: این قدرت و توانی هایی را که الله متعال در افراد گذاشته امانت و وسیله اند و روزی از آنها گرفته می شوند اما اگر در راه صحیح بکار گیرند اگرچه از دنیا بروند برای آنان ماندگار و دائم است و نزد پروردگار ماجور است.
مدیر دارالعلوم سراوان گفتند: برخی از انسانها را که الله متعال استعدادها و توانایی های بالفعل و بالقوه داده از آنها در جهت صحیح و در خدمت جامعه قرار نمی دهند ، در کارهای بیهوده صرف می شود و یا بعلت عدم دسترسی به امکانات لازم استعدادهای آنان شکوفا نمی شود و از بین می رود ، در برخی از مناطق استان و روستاها افراد نابغه و با استعدادی بوده و هستند که با فراهم نشدن شرایط متاسفانه استعداد آنان شکوفا نمی شود.
مولانا ساداتی خاطرنشان ساخت: استعداد و توانایی انسان در مال وثروت تا قدرت و حکومت و آن توانایی هایی که بالقوه در وجود انسان است عنایت الله متعال است اما نباید سبب غفلت از پروردگار و فراموشی آخرت شد.
ایشان بیان کردند : واقعاتی که در تاریخ ذکر شده و آنچه در جامعه اتفاق می افتد ، در کشور خود ما فردی از جمله سرمایه دار ترین و ثروتمندان کشور در عین صحت و سلامتی از او سوال می کنند می گوید فکر آخرت را نکردم که بعد از مدتی هم از دنیا رفت ، همچنین مورخین می نویسند فرعون ثروتمند بود و با صحت و سلامتی هم عمر طولانی کرد، کبر و غرورش به جایی رسید که گفت من خدای برترم اما هنگام موت و غرق شدن با حقارت و ذلت فهمید که خدایی هست ؛ این واقعات برای سرگرمی نیست بلکه درس عبرت است.
مولانا ساداتی ابراز داشت : نباید از آن ذاتی که این همه استعداد و توانایی ها را داده غافل شد همانطور که الله نیکی کرده انسان به دیگران نیکی کند و در فکر دنیای آخرت باشد ، مال و دنیا زیباست و ارزشمند است برای کسانیکه حق مال را ادا کنند آن را عطای پروردگار بدانند و اهل تقوا باشند.
امام جمعه اهلسنت سراوان تاکید کرد: آنچه که انسان را در دنیا و آخرت بیمه می کند تقوا است که قرآن کریم و احادیث نبوی آن را مورد توجه قرار داده اند ، آنحضرت صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند : “تقوا را بر خود لازم بگیرید” ، اولین پله تقوا دوری از کفر و شرک که ایمان خالص است ، دومین پرهیز از گناهان و محرمات و سومین آن پرهیز از شبهات حلال و حرام که کامل ترین درجه است.
مولانا سید عبدالصمد ساداتی در بخشی از سخنان با اشاره به بازگشایی مدارس گفتند: بسیاری از دانش آموزان بی بضاعت هستند و در سال تحصیلی جدید توانایی خرید لوازم اولیه تحصیل و پوشاک مناسب را ندارند که توجه به این مسئله جهت کمک از اعمال خیر و صالح است و در ضمن تالیف قلوب و خوشحال کردن خویشاوندی ، همسایه ای و یا یک خانواده مسلمان است که نزد الله متعال ارزشمند و دارای اجر و پاداش است.
امام جمعه اهلسنت سراوان تاکید کردند: کسانیکه توانایی دارند در جهت کمک به دانش آموزان بی بضاعت در امر آموزش و پرورش دریغ نکنند ، توجه به این امر انسانی و اسلامی از افضل اعمال صالح است.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی در بخش پایانی سخنان با اشاره به قرار گرفتن در مناسبت هفته دفاع مقدس گفتند: دفاع از کشور و منافع ملی خط قرمز ی برای تمام اقشار مردم است و این در دوران هشت سال دفاع مقدس ثابت شد.
امام جمعه اهلسنت سراوان افزود: هشت سال دفاع مقدس این درس را داد که می توان به اقشار مردم از اقوام و مذاهب کشور اتکا و اعتماد کرد و از این ظرفیت در مدیریت جامعه به کار گرفت و این می تواند در پیشرفت و توسعه کشور قرار گیرد و با این سرمایه مردمی دشمنان هرگز به اهدافشان نخواهند رسید.
مولانا ساداتی تصریح کرد: هشت سال جنگ تحمیلی این درس را داد که ما می توانیم در شرایط تحریم روی پای خودمان بایستیم و با استفاده از ظرفیت های داخلی بسیاری از کمبودها را جبران کنیم همانطور که رهبر معظم انقلاب مکرر متذکر شده اند نگاهها به ظرفیتهای درون باشد.ایشان ابراز داشتند: شهدا و ایثارگران عزیز درس عزت و اقتدار را در مقابل زورگویی ها و زیاده خواهی های استکبار جهانی به جای گذاشتند و آرمانهای آنها باید احترام قایل شد و در راستای حفظ کشور از دخالت دشمنان و برای سربلندی تلاش و کوشش کرد.

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن