اخبارخارجی

درخواست سناتورهای دموکرات از فیسبوک برای اقدام علیه اسلام‌هراسی

آوای سنت : جمعی از سناتورهای دموکرات آمریکایی از فیسبوک خواستند تا علیه تعصب ضد‌مسلمانان در این شبکه اجتماعی اقدام فوری انجام دهد.

به گزارش آوای سنت ؛ به نقل از هیل، جمعی از سناتورهای دموکرات کنگره آمریکا در نامه‌ای خطاب به «مارک زاکربرگ»، مدیر عامل فیسبوک خواستار اقدام علیه تبلیغات ضد‌اسلامی در این شبکه اجتماعی شدند.
این نامه به دنبال انتشار گزارشی نوشته شده که اخیراً از سوی یک گروه حمایت از مسلمانان منتشر شد و اعلام کرد که این غول شبکه‌های اجتماعی، به انتشار نفرت و خشونت ضدمسلمانان کمک می‌کند.

سناتور «کریس کونز» به همراه  ۱۴ همکار دموکرات خود از فیسبوک خواست علیه سوء استفاده از این شبکه ضدمسلمانان اقدامات بیشتری انجام دهد.

این سناتورها در نامه خود نوشتند: ما می‌دانیم که فیسبوک اقداماتی برای پرداختن به نقش خود در انتشار محتوای ضداسلامی در برخی موارد انجام داده است. با این وجود، مشخص نیست که این شرکت به طور هدفمند برای جلوگیری از نقض بیشتر حقوق بشر و خشونت علیه اقلیت‌های مسلمان کاری کرده است.

طیف وسیعی از سازمان‌های مدافع و گروه‌های مدنی از این نامه حمایت کرده‌اند، از جمله سازمان فعال حقوق بشری (Muslim Advocates) که ماه گذشته گزارشی در مورد همدستی فیسبوک در  انتشار تعصبات ضدمسلمانان منتشر کرده بود.

«فرحانه خرا»، مدیر اجرایی این سازمان پس از انتشار این گزارش در بیانیه‌ای گفت: در کشورهای مختلف، کارمندان اسلام‌ستیز فیسبوک از دولت‌های ضد اسلامی و تبلیغات  علیه مسلمانان حمایت می‌کنند و خشونت علیه آنها امکان‌‌پذیر می‌سازند.

وی افزود: افراد، سازمان‌های غیردولتی، موسسات بین‌المللی مختلف و قربانیان اسلام‌هراسی، در این باره به فیسبوک هشدار داده‌اند. اینها اشتباهات موردی یا استثنا نیستند، بلکه این رویه نوعی همدستی با اسلام‌ستیزان است.

وی تأکید کرد: این نمایندگان با نامه خود، لزوم توجه به این موضوع حساس را تایید کرده‌اند. ما باید بدانیم که فیسبوک واقعا قصد دارد جلوی انتشار نفرت و خشونت ضداسلامی از طریق این شبکه اجتماعی را بگیرد.
این سناتورها از فیسبوک خواستند تا ۱۶ دسامبر به سوالات درباره برنامه‌های خود برای اقدام علیه تعصب ضد‌اسلامی پاسخ دهد.
برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن