اخبارخارجی

دولت کمونیست چین گنبد مساجد و سایر نمادهای مذهبی مسلمانان را تخریب می‌کند

آوای سنت : چین گنبد مساجد و سایر نماد های مذهبی مسلمانان را از مساجد حذف کرد. برای نمونه، تغییراتی اساسی در مسجد اصلی یینچوان، مرکز استان نینگشیا، که اقلیت مسلمانهای چین در آن زندگی می‌کنند، مشاهده شده است.

گنبدهای پیازی شکل سبز روشن و مناره‌های طلایی که در گذشته بالای مسجد نانگوان به سمت آسمان رفته بود، کاملا تخریب شده‌اند.

گلدان‌های طلایی به سبک اسلامی، طاق‌های تزئینی و خط عربی هم که قبلا بنای مسجد را تزیین کرده بود، از بین رفته است و آنچه باقی مانده قابل تشخیص نیست و نمای این مسجد به یک مرکز مستطیل شکل خاکستری، که نام «مسجد نانگوان» با زبان چینی بر سر در آن نوشته شده، تبدیل شده است.

دفتر وزیر خارجه انگلیس درباره تخریب گنبد مساجد در چین اظهار کرد: «ما به شدت نگران اعمال محدودیت‌ بر اسلام و ادیان دیگر در چین هستیم. ما از چین می‌خواهیم که مطابق با قانون اساسی و تعهدات بین‌المللی خود به آزادی دین و عقاید احترام بگذارد.»

گفتنی است رژیم کمونیستی چین صدها مسجد ترکان اویغور را با خاک یکسان و میلیونها ترک اویغور را در معرض نسل کشی قرار می دهد.

گنبدها و عناصر تزئینی همچنین از مساجد استان گانسو نیز برداشته شده است. پاک کردن عناصر تزئینی اسلامی از مساجد گام دیگری است که مقامات چینی تحت رهبری شی جین پینگ، رهبر حزب کمونیست برداشته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن