اخبارخارجی

دین اسلام؛بزرگترین دین جهان در سال ۲۰۶۰ میلادی/کمک یک زن انگلیسی به پناهجویان سوری/ریاض ۲ متهم حمله به مسجد احساء را به اعدام محکوم کرد/اجازه بحرین و عربستان به تمام پروازهای اسرائیل برای استفاده از آسمان آنها/اظهارات اتحادیه عرب درباره ایران و ترکیه

اخبار کوتاه از جهان اسلام

دین اسلام؛ بزرگترین دین جهان در سال ۲۰۶۰ میلادی

یک مرکز تحقیقات تخصصی پیش‌بینی کرده است که دین اسلام در سال ۲۰۶۰ میلادی بزرگترین دین در جهان خواهد بود.
مرکز تحقیقات تخصصی «پیو» در گزارشی پیش‌بینی کرد که جمعیت مسلمانان در نیمه دوم قرن ۲۱ از جمعیت مسیحیان فراتر خواهد رفت، یعنی در سال ۲۰۶۰ میلادی بیشترین جمعیت در جهان را خواهند داشت.
این مرکز تحقیقاتی اعلام کرد: تعداد مسلمانان سراسر جهان از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ میلادی به سه میلیارد نفر در سال ۲۰۶۰ میلادی خواهد رسید.
در این گزارش آمده است: مسلمانان نزدیک به ۳۱.۱ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که میانگین رشد جمعیت مسلمانان به ۷۰ درصد برسد.
کمک یک زن انگلیسی به پناهجویان سوری

یک زن انگلیسی ساکن اسپانیا اعلام کرد به ۱۱ پناهجوی سوری که پس از اخراج اجباری از انگلیس در خیابان های مادرید رها شده بودند  کمک کرد.

خانم «باربارا پومفرت» از این اقدام کشورش ابراز شرمندگی کرد.

پومفرت به عنوان مشاور شرکتی در زمینه مسئولیت اجتماعی در گرانادا کار می کند. او گفت وقتی فهمید که این پناهجویان سوری در خیابان رها شده اند به آنها کمک کرد

این زن ۴۰ ساله انگلیسی هزینه چند روز خوراک و محل اسکان این پناهجویان را تامین کرد و برای حمایت از آنها یک صفحه کمک مالی را به همراه همسرش به وجود آورد.

او گفت: من به عنوان یک شهروند انگلیس شرمسارم که دولت ما پناهجویان را بدون هیچ گونه حمایتی در خیابان ها رها می کند. تنها تفاوت من با این پناهجویان شانس است. اگر من بدشانس بودم اکنون در موقعیت آنها بودم امیدوارم کسی را بیابم که در این ماموریت به من کمک کند.

ریاض ۲ متهم حمله به مسجد احساء را به اعدام محکوم کرد

یک دادگاه ریاض عربستان برای دو نفر دیگر از متهمانی که در پرونده انفجار مسجد شیعیان در «الاحساء» دست داشتند، حکم اعدام صادر کرد.

به گزارش العربیه، این دو نفر وابسته به گروهی موسوم به باند تروریستی الدالوه در استان الاحساء هستند که در حمله به مسجد شیعیان در سال ۲۰۱۴ میلادی دست داشتند.

اجازه بحرین و عربستان به تمام پروازهای اسرائیل برای استفاده از آسمان آنها

داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا از موافقت منامه و بحرین با عبور تمام پروازهای رژیم صهیونیستی از حریم هوایی این دو کشور خبر داد.

به نوشته روزنامه جروزالم پست، «جرد کوشنر» گفت: عربستان و بحرین نه تنها به پروازها با مقصد یا مبدا امارات، بلکه به تمام پروازهای اسرائیل اجازه عبور از حریم هوایی خود را خواهند داد.

وی ضمن تشکر از «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی و «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی برای صدور اجازه پروازهای رژیم صهیونیستی، این موضوع را یک میان بر مهم برای پروازهای این رژیم به سمت شرق برشمرد.

کوشنر همچنین با این ادعا که بسیاری از مردم منطقه در حال از دست دادن صبر خود درباره موضع سران فلسطین هستند، بازگشت رهبران فلسطینی به میز مذاکرات را خواستار شد.

وی در عین حال اقدام اتحادیه عرب در محکوم نکردن عادی سازی روابط بین ابوظبی و تل آویو را نشانه «تحولی مهم» در منطقه عنوان کرد.

اظهارات اتحادیه عرب درباره ایران و ترکیه

دبیر کل اتحادیه عرب بیان داشت که اخیرا ترکیه و ایران در امور کشورهای عربی دخالت می کنند و ما این دخالت ها را محکوم می کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب بیان داشت که این اتحادیه اوضاع در لیبی را با نگرانی شدید دنبال کرده و امید دارد طرفهای لیبیایی به توافق آتش بس دائمی دست یابند.

وی خاطر نشان کرد: همه می دانند که بحران لیبی از راه نظامی حل نمی شود. ما تلاشهای کشورهای عربی برای حل بحران و توقف خونریزی را ارج می نهیم و امیدواریم که این تلاشها به زودی به نتیجه برسد.

ابوالغیط گفت: اخیرا دخالت ها در امور کشورهای عربی از سوی ایران و ترکیه تشدید شده است. ما این دخالت ها را محکوم می کنیم و آنرا مورد مخالفت قرار می دهیم. این دخالتها روند خطرناکی پیدا کرده و به پیچیدگی بحرانهای کنونی در سوریه و یمن و طولانی تر کردن آنها منجر شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن