اخبارخارجی

راه‌اندازی کمپین بین‌المللی‌ کردن مدیریت حج و اماکن مقدس عربستان

آوای سنت : هیئت بین‌المللی‌ نظارت بر مدیریت عربستان سعودی در حرمین شریفین از راه‌اندازی کمپینی برای ایجاد «اداره مدیریت و نظارت» از سوی کشورهای مختلف اسلامی به منظور جلوگیری از سیاسی کردن اداره اماکن مقدس در کشور عربستان خبر داد.

نهادها و شخصیت‌های اسلامی از نقاط مختلف جهان کمپینی را برای بین‌المللی کردن مدیریت مکان‌های مقدس در عربستان آغاز کرده‌اند. این درحالی است که نهاد بین‌المللی هیئت نظارت بر مدیریت عربستان سعودی در حرمین شریفین از حمایت ده‌ها تن از علمای ارشد مسلمان آسیا، آفریقا و اروپا برخوردار است.

اعضای شورای علمای این نهاد بین‌المللی در بیانیه‌ای ضمن رد کردن انحصار مدیریت مکان‌های اسلامی عربستان از سوی آل‌ سعود خواستار انجام اقدامات عملی برای مشارکت نهادها و دولت‌های اسلامی در مدیریت مکان‌های مقدس مسلمانان در این کشور شدند.

از برجسته‌ترین علمای دینی در این بیانیه می‌توان به: شیخ «عزمى عبدالحمید»، رئیس شورای نهادهای اسلامی در مالزی، «شیخ عثمان نورانی» از پاکستان، «شیخ شریف مبالو»، عضو شورای محققان اسلامی در سنگال و «شیخ احمد القادری» از هند اشاره کرد.

شیخ عزمی عبدالحمید، عالم دینی از مالزی گفت که کمپین نامبرده، سندی تاریخی را که توسط شاه عبدالعزیز آل سعود نوشته شده، به دست آورده است.
در این سند که محمد بن‌سلمان ولیعهد از ارائه آن خودداری کرده، آمده است که مسلمانان حق مسلم دارند که مدیریت امور حرمین شریفین را بدون هیچگونه مانعی بر عهده بگیرند.

منبع : الجزیره

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن