اخبارخارجی

راه اندازی کمپین بین المللی برای غیرقانونی کردن نفرت پراکنی علیه مسلمانان

آوای سنت : پاکستان از سازمان همکاری اسلامی خواست تا یک کمپین بین المللی برای غیرقانونی کردن تحریک عمدی علیه مسلمانان و تحریک نفرت راه اندازی کند.

به گزارش آوای سنت به نقل از « dawn»، پاکستان از سازمان همکاری اسلامی خواست تا یک کمپین بین المللی برای غیرقانونی کردن تحریک عمدی علیه مسلمانان و تحریک نفرت راه اندازی کند.

«شاه محمود قریشی»،وزیر امور خارجه پاکستان در چهل و هفتمین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری اسلامی پیشنهاد داد تا ۱۵ مارس به عنوان روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی نامگذاری شود.

وی همچنین  از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواست تا از نفوذ سیاسی و قدرت اقتصادی خود برای جلوگیری از جنایات هند در کشمیر اشغالی استفاده کنند.

قریشی گفت: اسلام هراسی و نفرت نسبت به مسلمانان در غرب و جاهای دیگر به شدت افزایش یافته است و حوادث ناپسند اخیر مانند هتک حرمت قرآن کریم و چاپ مجدد کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) به شدت به احساسات بیش از ۱.۸ میلیارد مسلمان در سراسر جهان آسیب زده است.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت که این اقدامات شرم آور به نام آزادی بیان قابل توجیه نیست و نباید باشد.

وی تصریح کرد که ظهور و جریان اصلی سیاسی افراط گرایی راست افراطی در بسیاری از کشورها فضای خصمانه ای را علیه مسلمانان ایجاد می کند و افزایش آگاهی در مورد این آفت جدید بسیار حیاتی است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن