اخبارخارجی

روزنامه اسرائیلی:مذاکرات محرمانه عربستان و اسرائیل

در سال های اخیر اخبار پراکنده ای درباره این مذاکرات منتشر شده است

آوای سنت :روزنامه صهیونیستی “اسرائیل الیوم”اعلام کرد مذاکرات محرمانه‌ای بین رژیم صهیونیستی و عربستان با میانجیگری آمریکا در جریان است.

این روزنامه افزود: هدف از مذاکرات این است که عربستان جایگاهی برای خود در حرم قدسی به زیان ترکیه کسب کند.

به نوشته “اسرائیل الیوم، اردن با مذاکرات یاد شده برای تحقق این هدف موافق است.

این روزنامه صهیونیستی فاش کرد: تماس‌های محرمانه بین اسرائیل و عربستان از ماه دسامبر گذشته در جریان بوده است.

این روزنامه به نقل از دیپلمات‌های بلندپایه سعودی نوشت: تماس‌های عربستان و اسرائیل حساس و سری است و در سایه ابهام و بایکوت خبری انجام می‌شود.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، تماس‌ها به واسطه یک تیم از دیپلمات‌ها و مراجع امنیتی بلندپایه “اسرائیلی” و آمریکایی و سعودی درجریان است.

دیپلمات‌های سعودی در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی “اسرائیل الیوم” گفتند که این مذاکرات بخشی از تماس‌ها برای پیشبرد طرح معامله قرن است.

روزنامه صهیونیستی “اسرائیل الیوم” افزود: تماس‌های اسرائیل و عربستان با هدف الحاق نمایندگان سعودی به شورای اوقاف اسلامی حرم قدسی صورت می‌گیرد.

این روزنامه نوشت: اردن شرط کرده است که عربستان برای کنار زدن سازمان‌های اسلامی ترکیه‌ای فعال در حرم قدسی زیر پوشش فلسطینی‌ها، فشار وارد کند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، اردن همچنین شرط کرده است که عربستان میلیون‌ها دلار به جمعیت‌های اسلامی فعال در بخش شرقی قدس و حرم قدسی تزریق کند و به جایگاه انحصاری و ویژه خودش در حرم قدسی خدشه‌ای وارد نشود.

روزنامه “اسرائیل الیوم” نوشت: اردنی‌ها پیام‌هایی به اسرائیل و آمریکا داده‌اند که آماده‌اند در موضع خود در قبال حرم قدسی نرمش نشان دهند.‎

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن