اخبارخارجی

سخنگوی اخوان المسلمین: ما تروریست و خشونت طلب نیستیم

آوای سنت : گروه اخوان المسلمین به بیانیه هیئت علمای سعودی واکنش نشان داد و تاکید کرد که اخوان المسلمین قطعا یک گروه دعوت کننده به اصلاح است و یک گروه تروریستی نیست.

طلعت فهمی، سخنگوی اخوان المسلمین تصریح کرد که این گروه که سال ۱۹۲۸ در مصر تاسیس شد، کاملاً از خشونت، تررویسم و تفرقه افکنی در امت به دور است و از زمان تاسیسش، گروهی دعوت کننده به اصلاح بوده که همواره با حکمت وموعظه حسنه و به دور از افراط یا تفریط، به سمت خداوند دعوت کرده است.

فهمی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی با اشاره به اینکه اخوان المسلمین همه اتهاماتی را که هیئت علمای سعودی علیه آن مطرح کرده، رد می‌کند، تاکید کرد: روش و منش این گروه براساس کتاب خداوند و راه صحیح سنت و به دور از هرگونه تحریف و یا رادیکالیسم بوده و تاریخش و سابقه گروه گواه این موضوع است.

فهمی ادامه داد: اخوان المسلمین به طور کلی از خشونت و تروریسم به دور است و همواره قربانی خشونت و تروریسم نظام‌های دیکتاتوری بوده است.

وی تاکید کرد: این گروه همواره از عقیده صحیح اسلامی و آرمان‌های عادلانه امت اسلامی و در رأس آن آرمان فلسطین جانبداری کرده است.

فهمی در ادامه به سخنان علمای برجسته سعودی نظیر عبدالعزیز بن باز، بن جبرین، سفر الحوالی و کمیته دائم افتاء در عربستان (نهادی رسمی) که درباره اخوان المسلمین گفته بودند، استناد کرد.

وی افزود: آنها گفتند که اخوان المسلمین نزدیکترین گروه‌ها به حق، اهل سنت و جماعت و گروه‌های نجات‌دهنده است.

سخنگوی اخوان المسلمین در ادامه همه را به تلاش برای اتحاد امت اسلامی جهت اعتلای دین و دفاع از سنت نبوی و مبارزه با خطرات و نقشه‌هایی که در کمین امت اسلامی است، دعوت کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن