اخبارخارجی

سرباز یهودی:نمیخواهم در خدمت ارتش اشغالگر باشم

آزادی دختر یهودی که به دلیل صلح‌طلبانه از خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی خودداری کرد

آوای سنت : به حکم یک دادگاه نظامی در رژیم صهیونیستی، دختر جوانی که به دلیل “صلح‌طلبانه” از خدمت در ارتش این رژیم سر باز زده بود، از اتهام خیانت تبرئه و از زندان آزاد شد.

هالل رابین، دختر ۱۹ ساله‌ای که بر اساس قانون مکلف به گذراندن خدمت سربازی است، گفته بود به دلیل اینکه ارتش رژیم صهیونیستی را “اشغالگر سرزمین‌های فلسطینی” و نقض‌کننده حقوق فلسطینی‌ها می‌داند، از رفتن به سربازی خودداری می‌کند.

درخواست معافیت خانم رابین – که گفته بود نمی‌خواهد بخشی از ارتش “اشغالگر” باشد – ابتدا پذیرفته نشد و باعث شد او مجموعاً ۵۶ روز را در بازداشت‌گاه نظامی بگذارند.

خانم رابین و وکیلانش سرانجام توانستند در چند جلسه محکمه نظامی را متقاعد کنند که او به دلیل “صلح‌طلبانه” از خدمت سربازی امتناع می‌کند و خودداری‌اش انگیزه سیاسی ندارد.

در بیانیه‌ای که در ماه اکتبر از طرف خانم رابین نوشته شده آمده است : “من نمی‌خواهم سرباز ارتش اشغال‌کننده سرزمین‌های فلسطینی باشم”.

این بیانیه در وب‌سایتی منتشر شد که از سوی جوانان خودداری‌کننده از خدمت در ارتش اسرائیل راه‌اندازی شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: “من با ارزش‌هایی مانند آزادی، محبت و عشق بزرگ شده‌ام؛ جنگ برای به بردگی کشیدن یک ملت دیگر، با این ارزش‌ها تناقض دارد”.

خانم رابین با انتقاد از همراهی مردم رژیم صهیونیستی با “اشغال“گفته بود: “چیزی به نام سرکوب خوب و نژادپرستی توجیه‌پذیر وجود ندارد و اشغالگری اسرائیل هم دیگر جایی ندارد”.

او گفت: ما نمی‌توانیم برای همیشه دشمن داشته باشیم. نمی‌توان همیشه در جنگ بود؛ باید با مذاکره و تفاهم مشکلات را حل کرد.

در وبسایت همبستگی با خودداری‌کنندگان از خدمت سربازی در اسرائیل کم نیستند کسانی که دلایل مشابهی برای خودداری از خدمت ارائه می‌کنند.

در سال ۲۰۰۲، دادگاه عالی رژیم اشغالگر قدس به پرونده هشت افسر نظامی رسیدگی کرد که به طور مشخص حاضر به خدمت در مناطق اشغالی نبودند.

دادگاه عالی در آن زمان حکم داد که معافیت فرد [از سربازی یا مشارکت در اقدام نظامی] به دلیل “صلح‌طلب” بودن، امکان دارد؛ اما این معافیت نمی‌تواند به دلیل آنچه دادگاه “خودداری گزینشی از مشارکت در اقدام نظامی” خواند، اعطا شود.

به نظر می‌رسد وکلای خانم رابین، موفق شده‌اند پرونده را طوری پیش ببرند که او از اتهام “خیانت” تبرئه و شامل حکم سال ۲۰۰۲ دادگاه عالی، یعنی “معافیت به دلایل صلح‌جویانه” شود.

خدمت سربازی در رژیم صهیونیستی برای همه مردان و زنان اجباری است. زنان ۲۴ ماه و مردان ۳۲ ماه سربازی اجباری دارند./ bbc

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن