اخبارخارجی

شیخ الازهر: واکسن کرونا را عادلانه توزیع کنید

آوای سنت : احمد الطیب، شیخ الازهر طی پیامی در فیس‌بوک اجرای سیاستی عادلانه در توزیع واکسن کرونا را خواستار شد.

به گزارش آوای سنت ؛ به نقل از روسیا الیوم، وی در این پیام اعلام کرد: تلاش‌های دانشمندان و پژوهشگران برای ارائه واکسن کرونا به جهانیان ایثارگرانه و ستودنی است، آن‌ها قهرمان هستند؛ قهرمانانی که خداوند آنان را برای حفظ زندگی بشر در شرایط شیوع بیماری که به زندگی بیش از یک میلیون نفر پایان داده و همچنان جهان را تهدید می‌کند، توفیق داده است.

وی توزیع عادلانه واکسن کرونا در جهان را خواستار شد و تأکید کرد: نباید نیازمندان و پناهندگان برای دستیابی به این واکسن ناامید شوند.

احمد الطیب همچنین از شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا خواست با توجه به رسالت انسانی خود در توزیع این واکسن سیاستی عادلانه در پیش بگیرند.

سازمان بهداشت جهانی ، ۲۶ آبان ماه ابراز امیدواری کرد که واکسن ویروس کرونا نیمه اول سال آینده به صورت محدود در دسترس باشد.

شرکت آمریکایی «مودرنا» نیز براساس نتایج اولیه فاز نهایی مطالعه بالینی واکسن کرونای خود از اثربخشی ۹۴.۵ درصدی این واکسن در پیشگیری از ابتلا به کرونا خبر داد.

واکسن مودرنا بعد از واکسن فایزر، دومین واکسن COVID-19 است که اثربخشی قوی را از خود نشان داده است.

مودرنا قصد دارد درخواست خود را برای گرفتن مجوز مصرف اورژانسی این واکسن پس از جمع‎آوری داده‌های ایمنی، تا اواخر ماه جاری میلادی به FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) ارائه کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن