اخبارداخلی

ضرورت انعقاد قراردادهای بانکی مطابق فقه اهل سنت

آوای سنت: مدل قراردادهای بانکی مطابق فقه اهل‌سنت تغییر داده شود.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، استاندار سیستان ‌و بلوچستان با اشاره به اشکالات موجود در دستورالعمل‌ها و ارائه تسهیلات بانکی، بر لزوم مدل اجرای قراردادهای بانکی استان سیستان ‌و بلوچستان «مطابق با فقه اهل‌سنت» تاکید کرد.

احمدعلی موهبتی در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان سیستان‌ و بلوچستان اظهار داشت: مقوله استفاده نکردن از تسهیلات بانکی که ۲۰ درصد سهم آورده توسط سرمایه‌گذار و ۸۰ درصد توسط بانک تامین می‌شود، یکی از آسیب‌های این منطقه است.
وی عنوان نمود: قوانین و دستورالعمل‌های بانکی که برای ارائه تسهیلات تصویب شدند و بانک‌ها آنها را اعمال می‌کنند خالی از شبهه و اشکال نیست و نمی‌توان گفت این اشکالات تنها مربوط به فقه اهل‌سنت است، بلکه در فقه شیعه نیز بر برخی از این مدل‌ها اشکالاتی وارد شده است.
استاندار سیستان‌ و بلوچستان در ادامه افزود: علمای شیعه برخی از این اشکالات واردشده بر مدل‌های پرداختی را حل کرده‌اند، اما در فقه اهل‌سنت برخی موارد حل نشده و بعضی اشکالات همچنان وجود دارند.
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های سیستان‌ و بلوچستان تصریح کرد: در قرارداد‌ها اشکالاتی وجود دارد که باید مدل اجرای این قرارداد‌ها را مطابق با فقه اهل‌ سنت تغییر داد.

موهبتی ادامه داد: این موارد و اشکالات باعث عدم استقبال جامعه اهل‌سنت سیستان‌ و بلوچستان از منابع بانکی برای سرمایه‌گذاری و همچنین موجب نبود انگیزه در غیر بومی‌ها می‌شود و این چرخه نبود اشتغال و تولید را به همراه دارد، این درحالی‌ است که در استان‌های برخوردار کارخانه‌های فراوانی وجود دارد که توانسته‌اند از این تسهیلات و در کنار آن از ارز‌های دولتی نیز استفاده کنند.
استاندار سیستان ‌و بلوچستان خاطر نشان ساخت: می‌خواهیم این محرومیت را از استان برداریم و به سمتی برویم و فرصتی به ‌وجود بیاید تا مدل‌های پرداخت تسهیلات به ‌گونه‌ای طراحی شوند که با اعتقادات و فقه اهل‌سنت در استان منطبق باشند تا آنان بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن