اخبارداخلی

طرح صلح هرمز به نفع کشورهای منطقه است

رحیمی جهان آبادی: کشورهای منطقه از این طرح حمایت کنند

آوای سنت: رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تاکید کرد : طرح صلح هرمز هزینه‌های گزاف حاشیه‌ نشینان برای خرید تسلیحات را کاهش می‌ دهد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت،دکتر جلیل رحیمی جهان آبادی در خصوص پیشنهاد اخیر رئیس ‌جمهور درباره طرح صلح هرمز با هدف تامین امنیت منطقه توسط کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: بی اعتمادی و چالش در منطقه خلیج فارس وجود دارد؛ زیرا درگذشته بدخواهان با همراهی صدام جنگ هشت ساله ای علیه کشورمان ایجاد کردند و بر این اساس هنوز حامیان صدام دچار کدورت و دشمنی هستند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی افزود: نباید فراموش کرد که امروزه اختلافات بر سر منافع در حوزه های نفوذ منطقه ای مانند عراق، یمن و سوریه وجود دارد که موجب خلاء قدرت شده است. بروز جنگ و افزایش تنش موجب خسارت برای همه کشورها می شود.

وی ادامه داد: البته علیرغم این چالشها می توان فضای منطقه را مدیریت کرد و از بروز تنش و جنگ در منطقه جلوگیری کرد؛ زیرا رخداد جنگ و افزایش تنش موجب خسارت برای همه کشورها می شود.

این نماینده اهل سنت مجلس دهم با اشاره به اینکه پیشنهاد ایران معقول و منطقی است ،افزود بر اساس این طرح اداره منطقه بر پایه ائتلاف منطقه ای و رفع کدورت ها و اختلافات انجام می شود . بر این اساس نشستن پای میز مذاکره منطقه ای امری مهم است. در واقع کشورهای منطقه باید به سمت همگرایی حرکت کنند؛ زیرا اشتراکات فراوان دینی، جغرافیایی، فرهنگی و غیره وجود دارد و هر سرنوشتی برای منطقه، همه کشورها را تحت تاثیر قرار می دهد. طرح صلح هرمز حضور خارجی ها در منطقه را توجیه ناپذیر می کند.

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نباید فراموش کرد پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر طرح صلح هرمز دست نیروهای متجاوز خارجی از منطقه را کوتاه می کند و حتی حضور خارجی ها را توجیه ناپذیر می کند.

جهان آبادی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح موجب خواهد شد هزینه های گزافی که کشورهای حاشیه خلیج فارس برای خرید تسلیحات انجام می دهند، برای بهبود زیرساخت های کشورشان انجام شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن