اخبارخارجی

طرح صهیونیستی تبدیل آرامستان مسلمانان به پارک‌ توراتی !!

آوای سنت : رژیم صهیونیستی در راستای طرح موسوم به پارک‌های توراتی و با هدف یهودی‌سازی قدس ۲۴ آذر ، با تجاوز به منطقه آرامستان الیوسفیه در قدس اشغالی تخریب دیوار و مناطقی از آنجا را آغاز کردند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه خبری المنار، شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس روز دوشنبه بار دیگر به زمین متعلق به آرمستان اسلامی «الیوسفیه» در هم‌جواری دیوار بخش قدیمی قدس اشغالی تجاوز کرد.

تیمی از شهرداری رژیم اشغالگر با بولدزور با پشتیبانی نیروهای پلیس این رژیم در این زمین متعلق به آرامستان شروع به حفاری کردند.

«مصطفی ابوزهره» رئیس کمیته آرامستان‌های اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فلسطینی (وفا) گفت: شهرداری رژیم اشغالگر به این منطقه یورش برده و شروع به حفاری و کندن زمین به بهانه ساختن یک بوستان تفریحی در آنجا کرده است، در حالی که دو هفته پیش نیز با نقض آشکار قداست آرامستان، پله‌ها و دیوار آنجا را ویران کرده بود.

وی افزود: شماری از شهروندان حاضر در آرامستان سعی کردند با این اقدام رژیم اشغالگر مقابله کند؛ اما با سرکوب نظامیان صهیونیست روبه‌رو شدند.

شهرداری رژیم صهیونیستی دو هفته پیش نیز پله‌های منتهی به آرمستان یوسفیه را تخریب کردند که شهروندان فلسطینی با استفاده از این پله‌ها از طریق باب الاسباط در شمال مسجد الاقصی خود را به آرامستان و همچنین بخش قدیمی قدس می‌رساندند.

«احمد الجدانی» رئیس کمیته آرامستان‌های قدس نیز گفت که شهرداری رژیم اشغالگر امروز نیز تخریب دیوار بخش شمالی آرامستان را  آغاز کردند، جایی که از چندین دهه اموات مسلمانان در آنجا دفن شده‌اند.

او خواستار توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به موقوفات اسلامی و بخشی از آرامستان مسلمانان شد و گفت: شهرداری قدس می‌گوید، می‌خواهیم آنجا بوستان بسازیم، اما ما بوستان نمی‌خواهیم ظرفیت آرامستان یوسفیه تکمیل شده و باید در زمین همجوار آن توسعه یابد نه اینکه بخش‌هایی هم از آن مصادره شود.

رژیم صهیونیستی طرح یهودی‌سازی قدس را با ساخت «۹ پارک توراتی» در شهر قدس ادامه می‌دهد. این طرح شامل ۹ بوستان و پارک در شهر قدس است که با هدف تعمیق و تأکید بر  شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ساخته می‌شوند.

به گفته منابع صهیونیستی، هدف از ساخت این ۹ پارک، جذب گردشگران یهودی است تا ضمن تمرکز بر یهودی‌سازی قدس، زمینه انسجام گروه‌های یهودی افراطی ایجاد شود،  اجرای این طرح، شهرک‌های یهودی‌نشین و مراکز یهودیان در قدس را به یکدیگر مرتبط می‌کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن