اخبارخارجی

عبدالله عبدالله: شورای عالی مصالحه ملی افغانستان به زودی آغاز بکار می‌کند

آوای سنت : رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان از شروع بکار این شورا، پس از تصمیم لویی جرگه مشورتی صلح خبر داده است.

به نقل از آواپرس، «عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان از شروع بکار شورای مصالح، پس از تصمیم لویی جرگه مشورتی صلح خبر داده است.

«عبدالله عبدالله» در نخستین روز لویی جرگه وعده داد که به زودی تشکیل شورای عالی مصالحه ملی را اعلام خواهد کرد.

عبدالله همچنین به عنوان رییس لویی جرگه مشورتی صلح تاکید کرد که مطمئن است در این لویی جرگه به نتایج دست می‌یابد که به نفع صلح و مردم است، چون افغانستان در یک مرحله حساس تاریخی قرار دارد و تصمیم اعضای لویی جرگه بحث مرگ و زندگی برای مردم می باشد.

به گفته عبدالله، دستیابی به پیروزی از طریق جنگ تفکری اشتباه است و تاریخ ۴۰ ساله افغانستان نشان داد که هیچ گروهی از طریق جنگ به پیروزی نمی‌رسد.

رئیس شورای مصالحه در ادامه سخنان خود در لویی جرگه افزود: وحدت ملی ضامن پیروزی در روند صلح است و آزادی بیش از پنج هزار زندانی طالبان تصمیم آسان نبود، اما اراده جمهوری اسلامی افغانستان را برای صلح و ثبات نشان داد.

عبدالله عبدالله درباره مذاکرات میان گروه های داخلی افغانستان نیز گفت: با برداشتن موانع از سر راه مذاکرات بین‌الافغانی، آتش‌بس برنامه اصلی مورد بحث این مذاکرات خواهد بود.

لویی جرگه افغانستان امروز برای بحث درباره زندانیان طالبان با حضور محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان آغاز به کار کرد و رئیس جمهور افغانستان نیز در این نشست از خروج نظامی آمریکا استقبال کرد.

این دور از لویی جرگه مشورتی افغانستان با حضور بیش از ۳ هزار شرکت کننده از سراسر افغانستان برگزار شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن