اخبارخارجی

عقب‌نشینی انگلیس از سند افراط‌گرایی اسلامی

آوای سنت : پس از اعتراض گروه‌های حقوق بشری و مسلمانان، پلیس ضد تروریسم انگلیس مجبور شد سندی را پس بگیرد که براساس آن اعتقاد به اینکه مسلمانان در برخی کشورها تحت ستم قرار دارند، نشانه‌ای از افراط‌گرایی توصیف شده بود.

روزنامه مترو چاپ انگلیس این سند ۱۲ صفحه‌ای را که پلیس ضد تروریسم در جنوب شرق انگلیس تهیه کرده بود، چاپ کرد و هدف از آن ارائه نمونه‌هایی از رفتارهایی است که می‌تواند افراط‌گرایانه تلقی شود.

در این سند با عنوان «حفاظت از جوانان و بزرگسالان در برابر افراط‌گرایی ایدئولوژیک» چندین گروه افراطی فهرست شده‌اند. مهم‌ترین این گروه‌ها المهاجرون است؛ سازمانی که پیش‌تر به خاطر حمایت از گروه‌های تروریستی فعالیت آن ممنوع شده اما درباره آنچه پلیس، دیدگاه‌های افراط‌گرایانه آنها می‌خواند بحث‌های زیادی مطرح شده است.

پلیس انگلیس همچنین برنامه‌ای را با عنوان پیشگیری (Prevent)، برای مقابله با گروه‌های راست افراطی و دینی تدارک دیده است. گروه‌های حقوق بشری می‌گویند اینکه فردی به خاطر بیان دیدگاه خود مبنی بر تحت ستم‌بودن برخی مسلمانان افراطی دانسته شود، ظالمانه است.

از سوی دیگر شورای مسلمانان انگلیس (MCB) نیز خواستار این شد که بیان دغدغه‌های مسلمانان با افراطی‌گری یکی دانسته نشود. «هارون خان» رئیس این شورا گفت: این ظلمی آشکار است که همه و نه فقط مسلمانان، باید درباره آن نگران باشند.

در پی این اعتراضات، یکی از سخنگویان پلیس لندن گفت: این سند تنها برای مخاطبان خاص تهیه شده که پیچیدگی‌های محیطی را که در آن کار می‌کنند، درک می‌کنند. وی افزود: ما مسئولیت داریم از افراد آسیب‌پذیر جامعه حمایت کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن