اخبارداخلی

قرنطینه کامل چند روستا در هرمزگان

آوای سنت: افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان بندرعباس، چند روستا را در قرنطینه کامل قرار داد.

به گزارش آوای سنت و بر اساس گزارش های دریافتی مبتلایان به کرونا در کل مناطق شهر بندرعباس در پایان هفته گذشته روند افزایشی گرفته و افزایش موارد ابتلا در برخی از مناطق شهر مثل رسالت شمالی و جنوبی، بهشت بندر، گلشهر جنوبی، پیامبر اعظم و الهیه شمالی بین دو تا سه برابر قابل مشاهده است.

عبدالجبار ذاکری رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس صبح امروز جمعه بیست و هفتم فروردین ماه در این باره گفت: عمده بیماران ما از نوع ویروس جهش یافته هستند. عادی‌انگاری‌ها، دورهمی‌ها، خریدهای عید و مسافرت‌ها متاسفانه باعث سیر صعودی از دو هفته گذشتهذبه این طرف شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ویروس جهش یافته انگلیسی به سرعت در حال گسترش است، افزود: ما ۱۲۹ مورد بستری در شهر بندرعباس داریم که این آمار نسبت به هفته گذشته دو برابر شده است.

شمار بیماران در قرنطینه یک هزار و هفتصد و پنجاه نفر می‌باشند که نسبت به هفته گذشته دو برابر شده‌اند. ورودی مراجعین بهرمراکز غربالگری در شهرستان بندرعباس ظرف همین دو هفته سه برابر شده است.

ذاکری ادامه داد: موارد و درصد بیماران کرونا مثبت‌ که قبلا بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بود، اکنون بین ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و این موضوع جای نگرانی دارد، لذا اگر بدین صورت پیش برویم، بیمارستان‌های ما گنجایش حجم پذیرش بالای بیماران نخواهند داشت.

این مسئول با اشاره به افزایش موارد مبتلایان به کرونا در کل مناطق شهر بندرعباس اظهار داشت: تعداد ۳۱ روستا در شهرستان بندرعباس درگیر بیماری کرونا شده و روز به روز به تعداد روستاهای درگیر اضافه می شود. ستاد مدیریت مبارزه به کرونا سه روستای درگیر را در حالت قرنطینه قرار داده است و ورود و خروج به این روستاها با محدودیت های شدید در حال جریان است.

ذاکری یادآور شد: هدف از توصیه‌ها، اطلاع رسانی و آموزش‌ها به دلیل این است که شهروندان بتوانند از خود مراقبت کنند. عامل اصلی مهار کرونا خود مردم هستند که می بایست خود مراقبتی را به صورت جدی مد نظر قرار دهند.

در پارسیان تخت‌های بیمارستان رستمانی پر شده و برای پیشگیری و کاهش سرعت شیوع کرونا در این شهرستان مانند دیگر نقاط کشور محدودیت‌هایی در ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی و ورود خودروهای شخصی پلاک بومی این شهرستان‌ به سایر شهرها و ممنوعیت تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد، اعمال شده است.

آمنه ماجدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارسیان یکی از علل اصلی ابتلا به بیماری کرونا را دورهمی‌ها و شرکت در مراسم‌های عروسی و عزا عنوان کرده و از مردم خواسته است، ضمن پرهیز از حضور در تجمعات، با مشاهده کوچک‌ترین علائم بیماری، فورا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

در شهرستان رودان نیز وضعیت مشابه گزارش می‌شود. امیر حسین فیوضی دادستان این شهر نسبت به برگزاری مراسمات جمعی هشدار داده و گفته است، در زمینه حفظ سلامت شهروندان با هیچ شخصی تعارف نداریم و در صورت مشاهده هر گونه مراسم از جمله عروسی و عزا، بانیان مراسم دستگیر و راهی زندان خواهند شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن