اخبارداخلی

ماموستا قادری: داعش محصول بی‌توجهی علما بود

حاج ماموستا ملا قادر قادری روز شنبه 9 / آذر / 98 در گردهمایی ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه که در ریجاب برگزار شد شرکت و سخنانی ایراد کردند.

آوای سنت : حاج ماموستا ملا قادر قادری در سخنان خود به مشکلات دنیای اسلام و دخالت و توطئۀ غرب و آمریکا در کشورهای اسلامی پرداخته و در این راستا به اقدامات غربی‌ها و در رأس، آمریکا به نمونه‌هایی از ظلم و تخریب و تحریک در کشورهای مختلف خاورمیانه اشاره کردند.

ایشان به حمله عده ای به کنسولگری ایران در نجف اشاره کردند و افزودند: جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته کمک‌های مادی و معنوی زیادی به ملت عراق کرده است و لذا در میان آن‌همه کنسولگری حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی و آتش زدن پرچم کشورمان بی‌انصافی و توطئه و فتنه دشمنان بود.

امام‌جمعۀ پاوه به قضایای بعد از گرانی بنزین در غرب کشور ازجمله کرمانشاه و سنندج و مریوان و جوانرود اشاره کردند و گفتند: دو عامل سبب شد که این قضایا به وجود بیاید اول احساسات مردم منطقه کردنشین و دوم تحریکات بیگانگان بود که در فتنه و آشوب‌های اخیر به‌وضوح نمود داشت.

ماموستا قادری سپس به علت و ریشۀ این قضایا اشاره کردند و گفتند: خداوند در آیه ۱۵ سورۀ احقاف می‌فرماید: وقتی انسان یا نظامی عمرش به ۴۰ سالگی رسید باید شاکر خداوند بوده و در اعمال گذشته خود تجدیدنظر کند؛ اگر خوب کاشته فالحمدلله و اگر عملکردش خوب نبوده است سعی کند درس بگیرد و تجدیدنظر کند.

ایشان افزودند: معتقدم بیشتر مسئولان در جمهوری اسلامی این کار را نکرده‌ایم یا اگر هم انجام داده‌ایم خیلی ضعیف بوده است، چرا که اگر به مردم توجه می‌شد، شاهد این قضایا نبودیم.

وی به مسئلۀ انقطاع نسل اشاره کردند و گفتند: در دهۀ چهارم انقلاب نسل فعلی همانند نسل گذشته فکر نمی‌کنند و راهنما و مدیر و معلم و مجتهدشان موبایل و فضای مجازی است. لذا آمادگی برای عصیان در مملکت ما زیاد است، چون ابزارهای مورد استفادۀ نسل جوان، شبانه روز کارشان توطئه و تحریک است.

ایشان گفتند: اگر مسئولان محترم و بخصوص روحانیون ننشینیم و ضمن آسیب‌شناسی، درمان پیدا نکنیم، در آینده با مشکلات بیشتری روبرو خواهیم شد.

ماموستا قادری به اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی اشاره کردند و گفتند: در این اصل آمده است تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها، به‌شرط آن‌که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است و مردم می‌توانند دیدگاه خود را ابراز نمایند.

ایشان افزودند: ریاست محترم جمهور در یک اظهارنظر عجیب در آذربایجان غربی گفت: بنده از گرانی بنزین خبر نداشتم؛ این برای ملت قابل‌قبول نیست! نمایندگان مجلس هم که می‌گویند خبر نداریم؛ پس چه کسی در این مملکت خبر داشته و مسئول است.

ایشان مواضع مقام معظم رهبری در قبال تصمیم سران قوا را ستودند و گفتند: اگر مقام معظم رهبری بلافاصله ورود نمی‌کردند ممکن بود فتنه‌ای دیگر ایجاد شود و با لطف خداوند و حکمت رهبری و زحمات نیروهای مسلح این فتنه خاموش شده اما تمام نشده است، باید خیلی هشیار بود.

امام‌جمعۀ پاوه به ۵ خصلت اهالی منبر اشاره کردند و گفتند: حسب قاعدۀ اصول الدعوه؛ دانش، ایمان به هدف، اخلاق، اعتدال و زمانه شناسی، پنج صفت و خصلتی هستند که اهل منبر باید دارا باشند.

ایشان تصریح کردند: اهالی منبر و محراب امروزه با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم؛ اعتدال کم است و بدون آینده‌نگری، تند صحبت می‌کنیم؛ فراموش نکنیم که داعش محصول بی‌توجهی علما بود.

حاج ماموستا قادری سکوت علماء را در برهه های حساس مورد نقد قرار دادند و افزودند: باید سکوت ما روحانیون در بعضی‌اوقات حساس آسیب‌شناسی شود؛ علت سکوت تأیید است یا مصلحت شخصی؟ شکی ندارم بدون آسیب‌شناسی دقیق و همکاری صادقانه و تعامل دوجانبه و رسیدگی به نارسایی‌ها، مردم ما در آینده شاهد مشکلات دیگری خواهند بود.

ایشان حضور مردم در دفاع از انقلاب اسلامی در هفته اخیر را مایۀ مباهات دانستند و گفتند: حمایت مردم از انقلاب جای مباهات است و ما هم به‌عنوان طلبه‌ای در این مرز ممنون مردم ایران هستیم.

ماموستا قادری افزودند: دشمنان کوتاه نمی‌آیند و برنامه دیگری برای ما خواهند داشت لذا باید هشیار باشیم؛ مع‌الوصف به شکرانۀ شکست دشمن ازجمله آمریکا، می‌طلبد مسئولان محترم نسبت به مردم مسامحه‌ای داشته باشند. در تاریخ خوانده‌ایم «الرعیهُ ولدُ الحاکم» مردم فرزندان حاکمان هستند؛ از مسئولین محترم میخواهیم با فرزندان خود با آرامش برخورد کنند. کسانی که مقصرند تسلیم قانون شوند و نسبت به بقیه با دید باز و مسامحه برخورد شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن