اخبارخارجی

چین به بهانه ی مبارزه با افراط گرایی دینی، قوانینش را محدود تر می کند

آوای سنت : چین برای جلوگیری از آنچه که افراط‌گرایی دینی نامیده است، قوانین جدیدی را برای خارجیان و افرادی که به این کشور وارد می‌شوند، وضع خواهد کرد.

به گزارش آوای سنت به نقل از CNN، گروه‌های دینی و مبلغان خارجی می‌توانند آخرین اهداف سرکوب فزاینده و سازمان‌یافته چین در زمان ریاست جمهوری شی جین پینگ باشند.

پیش‌نویس قوانینی که این هفته از سوی وزارت دادگستری چین منتشر شد، محدودیت‌های جدیدی را در نحوه فعالیت نمازگزاران خارجی به منظور جلوگیری از گسترش افراط‌گرایی دینی یا استفاده از دین برای تضعیف وحدت ملی یا قومی چین خواستار شده است.

این قوانین، در حال حاضر برای بررسی بازخورد عمومی منتشر شده اما بعید است از شکل فعلی خود تغییر کند.

اگرچه پیش‌نویس قوانین، پایبندی چین به آزادی عقاید دینی بیگانگان را تأیید می‌کند، اما لیست محدودیت‌ها و الزامات جدید بالقوه می‌تواند قبول کردن این موضوع را بسیار دشوارتر کند. پیش‌نویس قوانین شامل لیستی از فعالیت‌هایی است که خارجی‌ها نباید در داخل چین انجام دهند، مانند دخالت یا تسلط در امور گروه‌های دینی چین، حمایت از افکار دینی تندرو، استفاده از دین برای انجام فعالیت‌های تروریستی یا دخالت در انتصاب یا مدیریت اعضای روحانیت چینی. در پیش‌نویس موارد جدید سختگیرانه‌ای از جمله ذکر کردن ملیت و وضعیت ویزا برای همه شرکت‌کنندگان و دریافت مجوز استفاده از ساختمان برای فعالیت‌های دینی وجود دارد.

در حالی که مجازات‌های مشخص در پیش‌نویس این قانون جدید ذکر نشده است، اما با توجه به استناد به قوانین ضد جاسوسی و سایر مقررات امنیتی دولت علیه متخلفان، مجازات‌های پیشنهادی ممکن است شدید باشد.

دین در جمهوری خلق چین همیشه جایگاه ویژه‌ای داشته است. با این وجود دولت کمونیست که رسماً ملحد است، به پنج دین رسمی بودیسم چینی، تائوئیسم، اسلام، مسیحیت کاتولیک و مسیحیت پروتستان مجوز فعالیت داده و به طور مؤثری درباره مواردی نظیر تعیین اسقف و تعیین رهبر در دین بودایی تصمیم‌گیری می‌کند.

انتهای پیام

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن