اخبارخارجی

مسلمانان اویغور به خاطر یاد دادن احکام شرعی به دیگران به زندان می‌افتند

آوای سنت : یک گروه حقوق بشری هشدار داد چین مجازات مسلمانان اویغور را تشدید کرده است.

به نقل از فرانس۲۴؛ دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد: چین با کوچکترین و کم‌اهمیت‌ترین بهانه‌ها، تنبیه مسلمانان اویغور را تشدید کرده است. این بهانه‌ها شامل ارسال هدیه به اقوام خارج از کشور یا تلاش برای نزاع عنوان شده است. چین از سوی جامعه جهانی برای آزار مسلمانان در استان سین کیانگ تحت فشار است. چین متهم است یک میلیون مسلمان را به بهانه آموزش عقیدتی و سیاسی به بیگاری کشیده و آنها را شکنجه می‌کند. چین همه این اتهامات را رد کرده و اقدامات خود را اصلاح رفتار افراد زندانی و همچنین جلوگیری از افراطی‌شدن جمعیت مسلمان خود می‌خواند.

دیده‌بان حقوق بشر در این گزارش چین را متهم کرده برای جرایمی که در صحت آنها هم تردید وجود دارد زندان‌های بلندمدت به افراد می‌دهد بطوریکه از سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۲۵۰ هزار مسلمان اویغور به بهانه‌های مختلف به زندان افتاده‌اند. بخش زیادی از این افراد تنها به خاطر انجام مناسک دینی به زندان افتاده‌اند. آمریکا و کانادا اقدامات پکن علیه مسلمان اویغور را نسل‌کشی نامیده‌اند. این دو کشور چین را به تلاش برای عقیم‌سازی زنان مسلمان و همچنین نابودی فرهنگ و تمدن مسلمانان اویغور متهم می‌کنند.

دیده‌بان حقوق بشر در این گزاش نمونه‌هایی از بهانه چین برای زندانی کردن اویغورها را آورده است. بهانه‌هایی مثل یاد دادن احکام شرعی به دیگران یا ارسال هدیه به اقوام در ترکیه.

چین که در ابتدا وجود کمپ‌های کار اجباری در سین کیانگ را منکر می‌شد اکنون آنها را مکان‌هایی برای افراطی‌زدایی از افراد نامیده است. وزیر خارجه چین نیز رفتار با مسلمانان اویغور و مردم تبت را نمونه درخشان از پیشرفت حقوق بشر در چین نامیده است

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن