اخبارخارجی

مسلمان شدن دختر ایتالیایی بعد از آزادی

آوای سنت : سیلویا رومانو همراه یک گروه خیریه برای کارهای انسان‌دوستانه به شرق قاره آفریقا رفته بود که در نوامبر ۲۰۱۸ از سوی افراد مسلح در کنیا گروگان گرفته شد. این دختر ۲۴ ساله روز گذشته در یک پرواز دولتی در فرودگاه چیامپینو در رم به زمین نشست و اندکی بعد به خانه‌اش در شهر میلان منتقل شد. رومانو به دلیل شیوع کرونا ماسک بر چهره و دستکش بر دست داشت و چکمه هم پوشیده بود.

جوزپه کونته، نخست‌وزیر و لوییجی دی‌مایو وزیر خارجه ایتالیا همراه مادر سیلویا در فرودگاه رم حضور داشتند و از دختر تازه‌مسلمان استقبال کردند. نکته جالب اینکه سیلویا لباس آفریقایی پوشیده بود و یک مقنعه بلند سبزرنگ را بر سر داشت؛ پوششی که ۱۸ ماه پیش کسی گمان نمی‌کرد یک روز دختر جوان ایتالیایی را با آنها ببیند. البته تا همین چند ماه پیش خبری از ویروس کرونا هم نبود و در بازگشت سیلویا به ایتالیا همه نشانه‌های شیوع کووید-۱۹ به چشم می‌خورد.

آقای کونته در مراسم استقبال از سیلویا رومانو از دستگاه‌های اطلاعاتی ایتالیا برای زدن رد این شهروند جوان و تلاش برای آزاد کردن او در سومالی تقدیر کرد. او پس از آزاد شدن خود را به سفارت ایتالیا در موگادیشو، پایتخت سومالی رسانده است. جمعی از دوستان سیلویا و آشنایان خانواده رومانو مقابل خانه او در میلان حضور داشتند و از این گروگان رهاشده استقبال کردند.

هر چند در آغوش گرفتن و بوسیدن در زمانه کرونا ممنوع شده اما مادر سیلویا پس از حدود دو سال دوری از فرزند او را در آغوش کشید و با تمام وجود بوسید. رسانه‌های ایتالیایی از گرویدن سیلویا رومانو به دین اسلام در دوران زندانی بودن خبر داده‌اند. هر چند هنوز کسی این ادعا را تایید نکرده و انتظار می‌رود مقام‌های اطلاعاتی و قضایی ایتالیا ماجرا را بررسی کنند.

منبع : دیلی میل

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن