اخبارخارجی

مسلمان شدن کشیش ٧۵ ساله سوئدی

آوای سنت : کشیشی بعد از ۳۰ سال در مقام کشیش بودن، دین اسلام را پذیرفت.

احمد سکجتنه (Ahmad Skjetne)، ۷۵ ساله، به مدت ۳۰ سال به‌عنوان کشیش در کلیسای سوئد فعالیت می‌کرد. اما سه سال پیش تصمیم گرفت به دین اسلام درآید و آنگاه نام خود را از «لیف: Leif» به احمد تغییر داد.

یک کشیش باید ایمان داشته باشد که هدفش، دعوت به دین مسیحیت است.

یک کشیش از ایمان خود کسب درآمد و امرار معاش می‌کند، اما به اموری دعوت می‌دهد که منطقی نیستند. او عشاهای ربّانی زیادی را برگزار کرده است، درحالی‌که نمی‌توانست به آن‌ها ایمان داشته باشد. او هرگز نتوانست عقیده‌ی تثلیث را شرح دهد.

او علیه نژادپرستی و اسلام‌هراسی تلاش بسیاری کرد و به سبب این فعالیت‌ها، با شخصی از اهل مراکش دیدار کرد و با او پیرامون دین بسیار مباحثه کرد. او دریافت که در آیین مسیحیت، تنها در کلیسا به عبادت پرداخته می‌شود، در‌حالی‌که در اسلام، او هر روز نمازهای یومیه را اقامه می‌کند. بالاخره او به عبادت همراه مسلمانی از مراکش پرداخت و به آیین اسلام گرایید.

او از ترس پذیرفته‌نشدن، این تغییر آیین را برای کسی بازگو نمی‌کرد، حتی تا مدتی پس از اسلام‌آوردن، به فعالیت خود به عنوان کشیش ادامه داد. با این وجود، احساس ریاکاربودن می‌کرد و تصمیم گرفت تمام دارایی خود در سوئد را به فروش برساند و به مراکش برود.

همکاران او در مورد اسلام او نمی‌دانستند، اما تصمیم او برای این نقل مکان، برایشان عجیب می‌نمود و حتی برخی او را مجنون می‌خواندند.

پس از عزیمت به مراکش، با رئیس و همکاران کشیش سابق خود تماس گرفت و آن‌ها را به پذیرش اسلام دعوت کرد. آن‌ها شوکه شده بودند. یکی از کشیش‌ها (از سوی کلیسا) به مراکش رفت تا او را به بازگشت به دین مسیحیت و کشور سوئد ترغیب کند.

او بر این تصمیم خود پافشاری می‌کرد و اسلام را حقیقت تلقی می‌کرد. خداوند یگانه‌ی یکتاست و مسیح – علیه السلام – نیز پیامبری از پیامبران خداوند متعال است و محمد ﷺ آخرین پیامبر است و برای هدایت تمام مردم فرستاده شده است. هیچ چیز نمی‌تواند او را برای بازگشت به دین مسیحیت ترغیب کند. از دیدگاه او، اصول اخلاقی، دستگیری از دیگران و ارتباط مستمر و پیوسته با اللّه در اسلام صحیح هستند و آن‌ها را حقیقت محض تلقی می‌کند

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن