اخبارداخلی

مطالبات مولانا ساداتی در دیدار با رئیس مجلس

آوای سنت :مولانا ساداتی در بیان مطالبات مردم با رئیس مجلس شورای اسلامی :بودجه ها درست هزینه نمی شود. افزایش مشکلات از سوء مدیریت است.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه سراوان، مولانا سید عبدالصمد ساداتی در جلسه جمعی از علمای سیستان و بلوچستان در زاهدان با رئیس مجلس شورای اسلامی ، با بیان مشکلات مردم و اولویتهای ضروری این استان ، خواستار رسیدگی به مطالبات مردم شدند.

امام جمعه اهل سنت سراوان در این نشست که شامگاه سه شنبه (۲۲مهر۱۳۹۹) به میزبانی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زاهدان با حضور دکتر قالیباف رییس مجلس یازدهم برگزار شد ، اظهار داشت : اهمیت مرزها جهت رونق اقتصاد و امرار معاش مردم این منطقه حیاتی است که چندین دولت گذشته و ادوار مجلس به این موضوع مهم اهمیت نداده ؛ ساماندهی و رسمیت نیافته اند .

مولانا ساداتی خاطرنشان ساخت : تا به حال مرزهایی مانند سیستان و بلوچستان و برخی مناطق مرزی را که نیاز مبرم است بصورت رسمی جهت تجارت و مبادله و ترانزیت کالا و تردد مسافر رسمی و ساماندهی نشده است ، مرز کوهک سراوان، نزدیکترین مسیر از کشورمان به کراچی بزرگترین بندرگاه پاکستان و حتی به هندوستان نیازمند توجه است که اکنون به جای بازارچه آزارچه است.

ایشان تصریح نمودند : ساماندهی و رسمیت مرز با تجارت قانونی مردم جهت امرار معاش و تردد مسافر امنیت پایدار را بهمراه دارد اما فقط بند کشیدن و با حصار و سیم خاردار کردن هرگز امنیت قائم نمی شود بلکه اسباب نا امنی را بیشتر فراهم می کند .

مولانا ساداتی در ادامه سخنان گفتند: گاهی بودجه هایی که برای منطقه سراوان درنظر گرفته شده ؛ صرف کارهایی شده که متاسفانه فایده حداقلی نداشته بلکه علاوه از ضرر و زیان ضایع شدن این همه هزینه های میلیاردی است.

عالم برجسته اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود : بودجه های کلان با نبود مدیریت کارآمد و عدم تخصص لازم و کارشناسی صرف ساختن سدهایی شده که هیچ فایده ای نداشته بلکه موجب ضرر و زیان بوده که می توانست صرف کارهایی شود که اولویت و نیاز این منطقه است.

مولانا ساداتی همچنین بیان کردند : راههای نامناسب و و غیر استاندارد نیز از مسائل با اهمیت و اولویت برای این استان است که حوادث جاده ای و تلفات جانی بسیار زیاد بهمراه داشته است که جاده های مواصلاتی نامناسب آن همه روزه خبر از کشته شدن و مجروح شدن مردم و داغدار شدن خانواده ها می دهد.

امام جمعه اهلسنت سراوان خاطرنشان ساخت : شهرستان سراوان حتی با وسعتی که دارد ، راه و جاده استاندارد ندارد و جاده اصلی آن جاده مرگ نام گرفته است.

مدیر دارالعلوم سراوان در پایان سخنان تاکید نمود : مسئله ساماندهی مرز جهت تجارت مرزی و امرار معاش مردم و آبادانی استان و اقتصاد کشور و توجه به بازسازی و توسعه جاده ها و راهها از اولویات و واجبات برای این منطقه است که مردم از مجلس یازدهم برای رفع این مشکلات انتظار توجه و رسیدگی دارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن