اخبارخارجی

ممنوعیت از پرواز به خاطر جاسوسی نکردن از مسلمانان آمریکا!

آوای سنت : مردان مسلمان آمریکایی علیه نقض حقوق مذهبی‌شان شکایت کرده و قرار گرفتن بی‌دلیل در لیست ممنوعیت پرواز آمریکا موضوع شکایت آنان به دیوان عالی ایالات متحده علیه دولت فدرال است.

درحالی که دادگاه‌های آمریکا معمولا اهمیتی به نقض حقوق مذهبی نمی‌دهند، اما مسلمانان همچنان از بی‌عدالتی دینی شکایت کرده و روز سه شنبه هفته گذشته (۱۵ / مهر / ۹۹) قضات پرونده شکایت «قرار گرفتن در لیست ممنوعیت پرواز» شک داشتند که به سه مرد مسلمان اجازه دهند از مقامات دولت فدرال به خاطر نقض آزادی مذهبی شکایت کنند.

رمزی قاسم ، وکیل این افراد ، به دادگستری که پرونده را از طریق تلفن شنیدند ، گفت: مأموران فدرال موکل‌های من را در لیست «پرواز ممنوع» قرار دادند زیرا آنها جاسوسی از هموطنان مسلمان‌شان را خلاف اعتقادات اسلامی می‌دانسته و از این کار خودداری کرده بودند. موکلان من به خاطر قرار گرفتن در لیست ممنوعیت پرواز سال‌های گرانبهایی را نتوانستند در کنار عزیزان‌شان باشند و فرصت‌های شغلی و آموزشی زیادی را نیز از دست دادند.

به نظر می رسد لیست «پرواز ممنوع» در آمریکا شامل ده ها هزار نفر باشد و معیارهای ورود به سیستم مشخص نیستند و به راحتی در معرض خطا و سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

براساس یکی از این پرونده‌ها محمد تنویر، یک ساکن دائمی آمریکا که در محله کوئینز نیویورک زندگی کرده و مدت‌های طولانی به عنوان راننده کامیون فعالیت داشته به خاطر شغلش بارها مجبور به استفاده از هواپیما بوده و پس از تحویل بار با سفر هوایی بازمی‌گشته است. در اکتبر ۲۰۱۰ هنگامی قصد داشته در آتلانتا سوار هواپیما شود به او گفته شده که اجازه ندارد و دو مامور اف بی آی او را به اتوبوس برده‌اند و رسیدن او به منزلش ۲۴ ساعت طول کشیده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن