اخبارداخلی

مولانا گرگیج خواستار به کارگیری نیروهای بومی در استان های محروم کشور شد

آوای سنت : مولانامحمدحسین گرگیج با اشاره به سفر اخیر دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان، نگاه ویژه و به‎کارگیری نیروهای بومی را در این مناطق محروم خواستار شدند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج، ایشان در بخشی از مراسم نمازجمعه (۲۵ مهر ۹۹) شهرستان آزادشهر، ضمن اظهار خرسندی و تشکر از رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص سفر به مناطق محروم کشور اظهار داشتند: به تازگی رئیس مجلس، سفری به استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان داشتند که این گونه سفرها مایه خرسندی است؛ زیرا مسئولین کشوری از نزدیک، محرومیت ها و کمبودهای مناطق محروم را مشاهده می کنند که در سفرهای دکتر قالیباف محرومیت های اهواز نمایان شد.

عالم برجسته اهل سنت کشور با اشاره به سخنان قبل از انقلاب امام خمینی (رح) در سفر به مناطقی از خوزستان افزودند: امام راحل در یکی از سخنرانی های خویش فرمودند: در زمان شاه با قطار به سمت اهواز می‌رفتیم که در آن‎جا بچه ها برای جمع آوری تهمانده‎های غذای مسافران به سمت راه‌آهن می‌دویدند و گلایه داشتند چرا کودکانی که بر سر گنج (نفت) نشسته اند باید چنین محرومیت‌ و کمبودهایی داشته باشند مگر این بچه‌ها در این گنج سهیم نیستند؟! اکنون در اکثر مناطق ایران شاهد محرومیت و کمبودهایی همچون استان گلستان نیز هستیم اما این محرومیت ها را درختان سرسبز اما بی ثمر پوشانده‌اند.

مولانا گرگیج در خصوص سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان سیستان و بلوچستان گفتند: آقای قالیباف در سفری که به استان سیستان و بلوچستان داشتند شاهد کمبود آب شُرب بودند در حالی‎که آب و خاکی که در بلوچستان وجود دارد نظیرش در هیچ جای دنیا یافت نمی شود.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: خاک نوبندیان و دشتیاری در سیستان و بلوچستان بسیار حاصلخیز است، اگر آب برای محصولات زراعی آن مناطق تأمین شود، نه تنها ایران بلکه دنیا از لحاظ محصولات، میوه و مرکبات خودکفا خواهند شد؛ اما جای بسی تأسف است در نقاطی که گنج است رنج و محرومیت نیز وجود دارد.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور با اشاره به سخنان دکتر قالیباف در استان سیستان و بلوچستان، علت محرومیت‎ها را ” بی کفایتی برخی مدیران و وجود تبعیض” در آن منطقه دانستند و تصریح کردند: آقای قالیباف به نکته جالبی اشاره کردند و گفتند: در این مناطق، دو علت موجب ایجاد محرومیت ها شده است؛ نخست بی کفایتی برخی مدیران و دوم وجود تبعیض ( تعصب مذهبی و یا قومی) می باشد و گفتند از این پس سعی داریم این دو عامل را حذف کنیم تا شاهد تبعیض و سوء مدیریتی در این مناطق نباشیم.

مولانا گرگیج در ادامه خواستار به‎کارگیری نیروهای بومی در مناطق محروم کشور شدند و تأکید کردند: باید مدیرانی در آنجا انتصاب شود که از شهروندان و فرزندان سرزمین سیستان و بلوچستان باشند و زبان و دردهای مردم را درک و لمس کنند و در صدد حل مشکلات و گرفتاری های مردم برآیند، نباید از سایر مناطق، مدیرانی در آن‎جا گمارده شوند؛ زیرا مدیران و مسئولین باید در محل زندگی خود فعالیت داشته باشد.

ایشان، مشورت مدیران و مسئولین با مردم محلی در خصوص تصمیم گیری‎ها جهت رشد و ترقی برای مناطق مختلف را یکی از محورهای توسعه مناطق محروم دانستند و بیان داشتند: در منطقه زابل سیستان، لوله های آب را به زمین‌های شوره زار رها کردند که هیچ گیاهی در آن اراضی رشد نمی کند و فقط آب به هدر می رود، مسئولین باید پیش از انجام هرکاری از مردم محلی مشورت بگیرند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: اخیرا شنیده شده است که خاک نوبندیان و دشتیاری را به پاکستان و کشورهای عربی می‎فروشند، این کار برای ما ننگ است که خاک خود را به کشورهای همسایه صادر کنیم، یک مشت خاک از سرزمین ما برابر با جان ماست.

 مشکلات سجلی مردم بلوچ هرچه سریع‎تر حل شود

مولانا گرگیج در ادامه با اشاره به مشکلات سجلی و منع خدمات برخی از شهروندان بلوچ گفتند: مشکل دیگری که مردم بلوچستان با آن دست و پنجه نرم می کنند نداشتن شناسنامه است، برخی کودکان بلوچ فاقد شناسنامه هستند و نمی توانند تحصیل کنند و همچنین از خدمات دولتی محروم هستند.

ایشان ادامه دادند: باید به مردم شناسنامه و خدمات دولتی ارائه شود تا هویت آنان مشخص گردد، این چه سیاستی است که یک فرد ایرانی شناسنامه نداشته باشد؟! ان شاءالله امیدواریم این مشکلات هرچه زودتر ریشه یابی و مرتفع گردند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در خاتمه‎ی این بخش ضمن تشکر از سفر دکتر قالیباف به استان های محروم گفتند: از رئیس مجلس تشکر می کنیم وان شاءالله وعده‌هایی که به مردم دادند پیگیری و عمل کنند؛ زیرا قوه‌ مقننه، زبان مردم است و توان انجام چنین وعده هایی را دارد و می‎تواند مدیران نالایق را استیضاح کند؛ تا زمانی که صداقت و امانت‎داری در کشور نباشد توسعه حاصل نمی گردد؛ لذا باید جلوی دزدی‌ها و دروغ ها گرفته شود و به کسانی که حقایق را بازگو می کنند بها داد.

مولانا گرگیج در پایان سخنان خود با اشاره به “هفته نیروی انتظامی” ضمن گرامی‎داشت و تبریک آن به پرسنل زحمت‎کش این اُرگان، از آنان خواستند ضابطه را بر رابطه حاکم کنند و با کسانی که در این تشکیلات هستند و رشوه خواری دارند مبارزه کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن