اخبارخارجی

نباید در مورد قاچاق و فساد گذرگاه های مرزی اقلیم کردستان سکوت کنیم

آوای سنت : سخنگوی جنبش تغییر در واکنش به اظهارات رئیس فراکسیون این حزب در پارلمان کردستان در مورد وجود قاچاق و فساد گسترده در گذرگاه های مرزی اقلیم تاکید کرد که نباید در مورد وجود این فساد  سکوت کرد.

به نقل از سایت خبری زمن، پس از اینکه علی محمد صالح رئیس فراکسیون جنبش تغییر در پارلمان کردستان، اعلام کرد که فساد و قاچاق به صورت گسترده ای در گذرگاه های مرزی اقلیم کردستان وجود دارد و خواستار برخورد با این معضل شد، عدنان عثمان سخنگوی این حزب نیز به حمایت از وی برخواسته و تاکید کرد نباید در مورد این قاچاق و فساد در مرزها سکوت شود.

وی با انتشار مطلبی اعلام کرد:” این یک هشدار خطرناک بزرگ است. این سر آغازی است برای غارت سازماندهی شده و علنی درآمدهای میهن و تقسیم آن میان احزاب حاکم.”

سخنگوی جنبش تغییر تاکید کرده که تداوم این شرایط و عدم برخورد با فساد، نشان دهنده نبود اراده برای مقابله با فساد و قاچاق و وجود حمایت و پشتیبانی از آن است و :” نباید به هیچ عنوان در مقابل آن سکوت کنیم، این نقطه عطف و تعیین کننده است.”

لازم به ذکر است که علی محمد صالح با اشاره به اینکه میزان فساد و قاچاق در گذرگاه های مرزی اقلیم در ماه به میلیون ها دلار می رسد، تاکید کرده با وجود اینکه این قاچاق و انحصار تجارت در گذرگاه های مرزی به ظاهر توسط چند فرد انجام می شود، اما بدون شک عالی ترین  و بالاترین مقامات حزبی، امنیتی و دولتی نیز در آن دست دارند و در غیر این صورت بروز پدیده قاچاق با این گستردگی امکان ندارد.

همچنین خاطر نشان ساخت که از ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی تمامی جزئیات این قاچاق و فساد در مرزها را به دولت اقلیم ارائه داده، اما پدیده فساد و قاچاق به جای کاهش داده شدن، افزایش یافته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن