اخبارداخلی

نخستین مدرسه ویژه دانش آموزان اوتیسم در سنندج کلنگ زنی شد

آوای سنت : کلنگ احداث اولین مدرسه مستقل اوتیسم استان کردستان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سنندج به زمین زده شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور در آیین کلنگ‌زنی مدرسه خیر ساز اوتیسم شهرستان سنندج اظهار  کرد: ساخت یکصدوسومین مدرسه از ۲۱۰ فضای آموزشی مورد نیاز آموزش و پرورش استثنایی در قالب طرح از خشت تا بهشت آغاز شد.

سید جواد حسینی عنوان کرد: این پروژه آموزشی توانبخشی یکی از ۱۴ مدرسه ویژه دانش‌آموزان طیف اوتیسم است که طی سال آینده در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این مدرسه خیرساز در دو هزار و ۵۰۰ متر مربع دارای ۱۴ کلاس درس، اتاق‌های کاردرمانی، گفتاردرمانی، فضای مناسب فعالیت‌های هنری و ورزشی و سالن جلسات به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی خاطرنشان کرد: خدمات آموزشی و خدمات غیر دارویی از قبیل روانشناسی، کار درمانی،گفتاردرمانی، بازی درمانی، شن درمانی، ماساژ درمانی و سفالگری در این مرکز به دانش‌آموزان اوتیسم ارائه می‌شود.

معاون وزیر تصریح کرد: آموزش و پرورش استثنایی کردستان در سال تحصیلی جاری به ۹۵ دانش‌آموز طیف اوتیسم خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی ارائه می‌دهد.

وی عنوان کرد: سعی براین است پایان نیاز به مدارس استثنایی را در کشور جشن بگیریم و تا پایان سال  ۱۵۰ مورد ساخت مدارس اتیسم را اجرایی خواهیم کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن