اخبارخارجی

نویسنده دانمارکی درحال انتشار تصویرسازی موهن از قرآن کریم است !!

آوای سنت : یک نویسنده دانمارکی که سالها پیش کارتون‌هایی موهن با موضوع پیامبر اسلام منتشر کرد به دنبال انتشار کتاب جدید خود با موضوع قرآن کریم است !!

به نقل از فرانس۲۴؛ «کاره بلویتگن» ناراحت بود که نتوانسته است نقاش هنرمندى را پیدا کند که آن قدر جرئت داشته باشد که نقاشى و تصویرکشى عکس هاى مربوط به پیامبر اسلام را در کتاب در حال چاپش به عهده بگیرد. نویسنده یاد شده، سرانجام با اتحادیه نویسندگان دانمارکى وارد گفتگو شده و به روزنامه «ییلند پوستن» سفارش فراخوانى را براى این منظور مى دهد. این روزنامه هم از مدیر فرهنگى خود دعوت مى کند تا از چهل کارتونیست بخواهد کاریکاتورهایى را در این‌باره بکشند. سرانجام دوازده نفر از این کارتونیست‌ها موضوع پیشنهاد را پذیرفته و هر کدام اقدام به کشیدن کاریکاتورى مى کنند که عموماً زننده و بسیار اهانت آمیز است و سیمایى خشن و غیرانسانى و نفرت آور از آن رسول خدا(ص) ترسیم مى کنند.

حالا بلویتگن که در پس پرده انتشار کارتون‌های اهانت‌آمیز در سال ۲۰۰۵ بوده این بار نیز قصد دارد کتابی تحت عنوان قرآن تصویری منتشر کند. تکه عکس‌هایی که از این کتاب منتشر شده حاکی از تصویرسازی‌های خیالی، دروغین و بسیار توهین‌آمیز از پیامبر و مقدسات اسلامی است. این نویسنده هتاک گفته هدفش از انتشار این کتاب نشان دادن چهره دومین دین بزرگ دانمارک به کودکان این کشور است. بلویتگن مدعی شده از دیرباز برای آموزش به کودکان از تصویرسازی استفاده می‌شده و او نیز قصد دارد قرآن کریم را با تصویرسازی‌های خودش به کودکان دانمارک بشناساند.

انتشار کارتون‌های توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اسلام و قرآن از سال ۲۰۰۵ باعث بروز تظاهرات و اعتراضات بسیاری در جهان شده است که با بازنشر این کارتون‌ها در نشریه هتاک شارلی ابدو در فرانسه به اوج رسیده است. با اینکه بخشی از این کارتونیست‌ها همچنان بر عقاید خود پافشاری می‌کنند اما چند نفر دیگر اذعان کرده‌اند که در افکار خود به ویژه در توهین به عقاید میلیون‌ها انسان تجدیدنظر کرده‌اند. یکی از آنها «باب کاتزنلسون» است که گفته «من به این نتیجه رسیده‌ام که در مسائلی اینچنینی که باعث تحریک و ناراحتی میلیون‌ها انسان می‌شود، دوباره فکر کرده و جانب احتیاط را رعایت کنم.»

گفتنی است دانمارک اولین کشور در دنیا است که در سال ۱۷۷۱ سانسور را لغو کرد. با این حال در دانمارک، فرانسه و بسیاری از کشورهای غربی زیر سوال بردن هولوکاست جرم است اما توهین به مقدسات دینی، آزادی بیان لقب می‌گیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن