اخبارخارجی

هشدار خطیب مسجدالاقصی درباره سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از کرونا

آوای سنت : خطیب مسجدالاقصی نسبت به سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از بیماری کرونا برای جلوگیری از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی هشدار داد.

به نقل از سوالیف، مقامات رژیم صهیونیستی برای هفتمین هفته متوالی، به بهانه شیوع بیماری کرونا، جمعه، ۱۷ بهمن از ورود هزاران نمازگزار به مسجد‌الاقصی جلوگیری و تعطیلی کلی این مسجد را تا یکشنبه تمدید کردند.

صهیونیست‌ها با قرار دادن موانعی در ورودی بخش قدیمی شهر قدس و مسجدالاقصی و بستن خیابان‌های حد فاصل قدس شرقی و قدس غربی، از ورود فلسطینیان به این مسجد مقدس جلوگیری می‌کنند.

در همین رابطه، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی، اقدامات اخیر صهیونیست‌ها و هتک حرمت مسجدالاقصی را محکوم کرد.

وی در سخنانی تأکید کرد: با وجود بیماری کرونا، تردد دسته‌جمعی شهرک‌نشینان صهیونیست در صحن‌های مسجدالاقصی همچنان ادامه دارد، این در حالی است که سختگیری‌ها برای جلوگیری از ورود نمازگزاران به این مسجد تشدید شده است.

رئیس هیئت عالی اسلامی فلسطین تأکید کرد: مسجدالاقصی تنها از آن مسلمانان است و غیرمسلمانان حق انجام عبادات در این مسجد را ندارند. این مسجد والاتر و باعزت‌تر از آن است که در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها سر فرود آورد.

وی با تأکید بر لزوم توقف حفاری‌های رژیم صهیونیستی در زیر مسجدالاقصی به ویژه دیوار ندبه، این سؤال را مطرح کرد که «سازمان ملل و یونسکو کجایند و چرا در برابر این اشغالگری‌ها سکوت کرده‌اند؟».

صبری در بخش دیگری از سخنان خود، اقدام کشورهایی را که در مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند، محکوم کرد و از فلسطینیان به ویژه اهالی بیت‌المقدس خواست تا از حقوق ثابت خود دست برندارند و زمین‌های خود را به شهرک‌نشینان صهیونیست واگذار نکنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن