اخبارداخلی

همدلی و همراهی عمومی باعث غلبه بر بیماری کرونا شد

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت تایباد پایان کرونا را موفقیت آمیز برشمرد.

به خبرنگار آوای سنت ، مولوی غلام نبی توکلی ضمن تشریح ابعاد مختلف شیوع کرونا بر امور کشورها و تبعات آن درجوامع مختلف گفت: شیوع ویروس کرونا و دوران قرنطینه خانگی یک آزمون مهم الهی است که باید با توکل به خدا و رعایت اصول بهداشتی با موفقیت به پایان برسد.

وی افزود: از بخش‌های مهم این آزمون بزرگ، انسان‌دوستی و توجه به قشر ضعیف جامعه است که رزمایش همدلی با هدف کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت، عشق، ایمان و انسان‌دوستی مردم ایران را بیش از گذشته نمایان کرده است.

مولوی توکلی با اشاره به فواید دوران قرنطینه خانگی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا از این دوران می‌توان به بهترین شکل استفاده کرد. فرصت زیادی برای مطالعه و انجام امور معوقه ایجاد شده است، همچنین زمان بیشتری را می‌توان به عبادت‌ها و خواندن نمازهای نافله اختصاص داد.

خطیب جمعه اهل سنت تایباد بیان کرد: دوران قرنطینه خانگی موقعیت خوبی را ایجاد کرده تا بیشتر با خانواده درخصوص مسائل اجتماعی مشورت کنیم، در این مدت اقدامات مذهبی تعطیل نشده و به مشکلات دینی شهروندان پاسخ داده می‌شود.

استاد حوزه علمیه احناف تایباد ضمن تأکید بر تعطیلی اجتماعات توضیح داد: در رابطه با برگزاری نمازهای جمعه و جماعت، طبق فتوای علما در زمان به وجود آمدن بلایا، این گونه اجتماعات نیز تعطیل می‌شود.
در برهه کنونی براساس تصمیمات وزارت بهداشت اجتماعات تعطیل است، در این چند وقت که نماز جمعه و جماعت اقامه نشده است، نمازهای حاجت، نافله و پنج‌گانه و سایر عبادت‌ها در منازل انجام می شوند.

مولوی توکلی تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی و توجه شهروندان به پیام‌های ستاد بحران و همچنین پیوستن به پویش در خانه ماندن راه مؤثری برای کاهش این ویروس و افزایش سلامت عمومی است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن