اخبارخارجی

واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به اظهارات ضداسلامی رئیس‌جمهور فرانسه

آوای سنت : اتحادیۀ جهانی علمای مسلمان اظهارات ضداسلامی اخیر رئیس‌جمهور فرانسه را «اندیشه‌های قرون وسطایی» و در راستای «گسترش تروریسم و نژادپرستی دینی» دانست.

▫️به گزارش آوای سنت ، اتحادیه جهانی علمای مسلمان خاطرنشان کرد: «اسلام» دین جاودانۀ پروردگار و دین رحمت است که هر روز به آمار کسانی که به حقانیت آن اذعان کرده و مسلمان می‌شوند، افزوده می‌شود.

▫️این اتحادیۀ جهانی ضمن انتقاد شدید از اظهارات امانوئل ماکرون که گفته بود؛ دین اسلام در جهان با بحران مواجه است، تاکید کرد: دین اسلام در بحران قرار ندارد، بلکه بحران واقعی عدم آشنایی با تعالیم و حقیقت این دین و حقد و کینه‌ای است برخی نسبت به این دین و پیروان آن دارند، بحران واقعی بحران اخلاق و نبود فهم صحیح است. بحران اصلی در اسلام‌هراسی و سیاست‌های دوگانه‌ای است که اشغالگران و استعمارگران در کشورهای اسلامی حاکم گردانیده‌اند.

▫️اتحادیه جهانی علمای مسلمان در ادامه تصریح کرد: هتک حرمت مقدسات اسلامی ازجمله قرآن مجید و پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم به بهانۀ آزادی بیانی که فقط علیه اسلام و مسلمانان به‌کار می‌رود، و اظهاراتی همچون سخنان غیرعاقلانۀ رئیس‌جمهور فرانسه است که سبب گسترش تروریسم و نژادپرستی دینی در جهان شده و جلوی زندگی مسالمت‌آمیز مبتنی بر احترام به تمام ادیان و مقدسات را می‌گیرند.

▫️این اتحادیه اسلامی خاطرنشان ساخت: اظهارات ماکرون که احساسات یک‌میلیاردوهفتصد میلیون مسلمان جهان را جریحه‌دار کرد، برگرفته از اندیشه‌های قرون وسطایی است که اروپا را به سوی «جنگ‌های صلیبی» سوق داد که نتیجه‌ای به‌جز خونریزی و ویرانی در پی نداشت.

▫️اتحادیه جهانی علمای مسلمان در پایان با استناد به آیۀ «قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ کَلِمَهٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ…» [آل عمران: ۶۴)، خطاب به رئیس‌جمهور فرانسه گفت: ما تو و امثال تو را به اندیشه‌های فرانژادی، تلاش برای برقراری زندگی مسالمت‌آمیز، تامین آزادی‌ها در حق تمام شهروندان، ترویج همگرایی مثبتِ مبتنی بر احترام به مردم فارغ از دین و قومیت و رنگ، و چنگ‌زدن به مشترکات ادیان آسمانی توصیه می‌کنیم.

?همچنین مرکز تحقیقات اسلامی الازهر مصر در بیانیه‌ای ضمن رد قاطع اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه، اعلام کرد: سخنان ماکرون تمام تلاش‌های مشترک نمادها و رهبران دینی برای از بین بردن تبعیض علیه ادیان را نابود و احساسات حدود دومیلیارد مسلمان جهان را جریحه‌دار کرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن