اخبارداخلی

وحدت یک نیاز عادی نیست،یک ضرورت حیاتی است

ماموستا شیرزادی:باید مراقب دسیسه های دشمنان اسلام باشیم

 آوای سنت: امام جمعه شهرستان مریوان وحدت مسلیمن را یک نیاز حیاتی برای جوامع اسلامی دانست

به گزارش خبرنگار آوای سنت جمعی از روحانیون، طلاب و ماموستاهای استان کردستان، صبح امروز( پنج شنبه ۱۶ آبان ماه) از ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه شهرستان مریوان عیادت کردند.

 امام جمعه مریوان در این دیدار صمیمی ضمن خیرمقدم به مهمانان و کسانی که در این مدت جویای احوال وی بودند گفت: وحدت برای مسلمین قبل از این احتیاج بود، ولی اکنون نه تنها یک احتیاج می باشد،بلکه یک نیاز حیاتی است که بدون آن امکان وجودی امت اسلام به وسیله دشمنان منطقه ای و جهانی به خطر خواهد افتاد.

وی اظهار داشت: صله رحم میراث گرانبهای رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و دین مبین اسلام است که خوشبختانه هنوز این سنت در بین مردم این خطه از ایران اسلامی پابرجاست و این ما را در ادامه راه دینی و شرعی مان بسیار دلگرم می کند.

ماموستا شیرزادی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک بودن هفته وحدت گفت: امسال مساله وحدت در جهان اسلام حساس ترین دوره تاریخی خود را پیش سر می گذارد، زیرا تمام دستان پلید معاندان وحدت و انسجام جهان اسلام متحد شده اند که این وحدت را در بین مسلمین از بین ببرند که نمونه آن فتنه انگیزی های خارجی ها درعراق و لبنان در این روزها می باشد.
وحدت مسلمین برای دشمن همانند سم مهلک می باشد که آنان را در رسیدن به مطامع شیطانی شان فلج می کند.

امام جمعه مریوان با اشاره به اینکه وحدت برادران اهل سنت و اهل تشیع در کردستان مثال زدنی است بیان نمود: باید کردستان را نماد بارز وحدت سنی و شیعه در کشور دانست، مردمان این دیار قرنهاست در کنار همدیگر بسان یک خانواده و یک مجموعه زندگی مسالمت آمیزی دارند و تاکنون هیچ مشکلی در بحث وحدت بحمدالله در این خطه از ایران نداشته ایم.
وحدت را نباید تنها معطوف به این یک هفته بدانیم، بلکه باید این هفته یادوآر وحدت ما در ۳۶۵ روز سال باشد.

این عالم اهل سنت ادامه داد: وحدت برای مسلمین قبل از این یک احتیاج بشمار می رفت، ولی اکنون نه تنها یک احتیاج می باشد، بلکه یک نیاز حیاتی است که بدون آن امکان وجودی امت اسلام به وسیله دشمنان منطقه ای و جهانی به خطر خواهد افتاد.

گفتنی است که ماموستا مصطفی شیرزادی اوایل آبان ماه به دلیل شکستی پا مدتی در بیمارستان بستری بودند و اکنون در حال طی کردن روند درمان می باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن