اخبارخارجی

پمپئو کشورهای منطقه بر علیه ایران متحد شوند/عادی سازی روابط با اسرائیل و شراکت استراتژیک آمریکا/امضای توافق صلح امارات و بحرین با اسرائیل در کاخ سفید/حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد/

بسته خبری چند خبر آوای سنت

پمپئو کشورهای منطقه بر علیه ایران متحد شوند

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا  در جلسه «گفت‌وگوی راهبردی آمریکا-قطر» که در وزارت خارجه آمریکا برگزار شد از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خواست اختلافات خود را کنار گذاشته و علیه ایران متحد شوند.

پمپئو در این جلسه که با حضور مقام‌های دو کشور از جمله وزیر خزانه‌داری آمریکا و وزیر خارجه قطر برگزار می‌شد گفت: «به منظور سد کردن راه مداخله جویی‌های ایران باید راهی برای پایان دادن به اختلاف‌ها در خلیج [فارس] پیدا کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت دولت آمریکا برای رسیدن به این هدف و رفع محاصره زمینی و هوایی علیه قطر توسط همسایه‌های این کشور تلاش می‌کند.»

وزیر خارجه قطر در این نشست گفت: «سیاست خارجی قطر کماکان بر صلح، ثبات و رفاه در منطقه استوار است که منعکس‌کننده ارزش‌های قطر است.»

وزیر کشور بحرین: عادی‌سازی با اسرائیل، شراکت استراتژیک ما با آمریکا را تقویت می‌کند

راشد بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور بحرین امروز دوشنبه تاکید کرد که روند عادی‌سازی با اسرائیل، باعث تقویت شراکت استراتژیک منامه با آمریکا می‌شود.

آل خلیفه تصریح کرد: برقراری روابط با اسرائیل، برای حفاظت از منافع عالی بحرین و حفاظت از موجودیت کشور است.

امضای توافق صلح امارات و بحرین با اسرائیل در کاخ سفید

کاخ سفید امروز سه شنبه میزبان مراسم امضای دو توافق برای عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین است. همزمان با این مراسم انتفاضه سراسری در فلسطین برگزار و پرچم های فلسطین در اعتراض به امضای این توافق نامه های ننگین برافراشته خواهد شد.

مراسم امضای توافق برای عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات از یک سو و بحرین از سوی دیگر امروز در کاخ سفید با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و هیات های اماراتی و بحرینی به ریاست عبدالله بن زاید و عبداللطیف بن راشد الزیانی وزرای خارجه دو کشور برگزار می شود.

حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد

سفارت آمریکا در بغداد بامداد روز سه شنبه هدف حملات راکتی قرار گرفت. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، بخش نظامی سفارت آمریکا در بغداد و در منطقه سبز هدف حملات راکتی قرار گرفت.

برخی منابع خبری مدعی شدند که سامانه دفاع هوایی سفارت آمریکا توانست با تعدادی از راکت های شلیک شده به سوی سفارت مقابله کند.

دست کم صدای سه انفجار در نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد شنیده شده است.

همچنین چند ساعت پیش  به یک کاروان حامل تجهیزات و خودروهای زرهی نظامی آمریکایی در استان بابل به وسیله بمب کنار جاده‌اى نیز حمله شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن