اخبارخارجی

پیروزی حقوقی مسلمانان در تغییر قوانین پلیس نیویورک درباره حجاب

آوای سنت : در پی شکایت چند زن محجبه که پلیس نیویورک آنها را مجبور کرده بود، عکس بدون حجاب بگیرند، دادگاه حکم داد که قوانین باید تغییر کند و زنان مسلمان می‌توانند در امور مربوط به پلیس، عکس باحجاب داشته باشند.

به گزارش آوای سنت ؛ به نقل از سی ان ان، اداره پلیس نیویورک اکنون به مسلمانان  اجازه می‌دهد برای انجام امور مربوط به پلیس، با حجاب عکس بگیرند.
این تصمیم به دنبال دو مورد شکایت جداگانه در سال ۲۰۱۸ گرفته شده که از سوی چهار زن مسلمان که برای گرفتن عکس بدون حجاب، از سوی پلیس نیویورک تحت فشار قرار گرفتند، طرح شده بود.

این زنان مسلمان در شکایات خود اعلام کردند که آزادی مدنی آنها نقض شده است؛ زیرا ماموران پلیس آنها را مجبور کردند در مقابل افسران مرد، حجاب خود را برای گرفتن عکس بردارند.

«لیلا ابراهیم»، یکی از زنانی که شکایتی را در این باره طرح کرده بود، در سال ۲۰۱۸ دستگیر شد و از او خواسته شد که حجاب خود را برای عکس گرفتن بردارد، اما وی سعی کرد به پلیس توضیح دهد که به دلیل اعتقادات دینی خود نمی‌تواند این کار را انجام دهد.
او به سی.ان.ان گفت پلیس درخواست او برای مترجم را رد کرد؛ زیرا این کار غیرضروری تشخیص داده شد و سپس یک افسر مرد با زور روسری او را برداشت و در یک اتاق عمومی پر از مردان از او عکس گرفت. وی در آن زمان او احساس تحقیر و ناامیدی کرد.  به گفته وی حجاب، بخشی از هویت زنان مسلمان است و بدون آن، هویت خود را کامل نمی‌دانند.

لیلا ابراهیم اظهار امیدواری کرد که این سیاست جدید، به این معنی باشد که‌ پلیس نیویورک به حقوق مردم در اعتقادات مذهبی خود احترام بگذارد و آن را زیر پا نگذارد و مردم را تحت فشار قرار ندهد.

با این حال، هنوز پلیس نیویورک مجاز است در موارد مشکوک به حمل اسلحه یا قاچاق، روسری زنان را بردارد. بر اساس قانون جدید این اقدام باید در یک مکان مخصوص با حضور یک پلیس زن صورت بگیرد.
بر طبق قوانین آمریکا، زنان مسلمان می‌توانند برای گواهینامه رانندگی یا گذرنامه خود از عکس با حجاب استفاده کنند.
برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن