اخبارداخلی

کردستان، جراح قلب بومی ندارد

فرش قرمز برای جراحی که در استان مستقر شود، پهن می کنیم

آوای سنت : سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: استان کردستان، جراح قلب بومی ندارد و برای جراحی که بخواهد در استان به صورت دائمی مستقر شود، فرش قرمز پهن می کنیم.

صدیق جدیدالاسلامی در طی گفتگویی اظهار داشت: اگرچه چند پزشک متخصص قلب و عروق در استان کردستان وجود دارد اما هیچ یک از آنها جراح قلب نیستند بنابراین در کردستان هیچ جراح قلبی وجود ندارد.

او ادامه داد: برای افرادی که نیاز به جراحی قلب دارند، دو روز در هفته، یک جراح قلب از کرمانشاه به بیمارستان توحید سنندج می آید و کار جراحی را انجام می دهد.

به گفته جدیدالاسلامی، به مدت چند ماه پس از شیوع بیماری کرونا به دلیل اینکه اکسیژن سازها مشکل داشتند، کار جراحی قلب در کردستان متوقف شد و انجام نشد اما از مهرماه مجددا جراحی قلب به مدت دو روز در هفته در بیمارستان توحید از سر گرفته شده است.

او با بیان اینکه موارد اورژانسی جراحی قلب در کردستان به استان های همجوار منتقل می شوند، افزود: متاسفانه به دلیل اینکه تعداد فارغ التحصیلان رشته جراحی قلب در طول سال بسیار اندک و در حدود یک یا چند نفر است، در استان کردستان جراح قلب بومی نداریم اما در حال تلاش هستیم که یک جراح قلب را به صورت دائمی در استان مستقر سازیم که از پزشکان داوطلب برای این کار استقبال و برایش فرش قرمز پهن می کنیم.

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن