اخبارخارجی

 کشورهای مسلمان خواستار لغو محاصره جامو و کشمیر از سوی هند شدند

آوای سنت : نمایندگان کشورهای مسلمان در «سمینار مجازی انجمن جهانی آگاهی از کشمیر» آزادی زندانیان سیاسی، لغو تمام محدودیت‌ها و عقب‌نشینی نظامیان مستقر در این منطقه را خواستار شدند.

به گزارش آوای سنت  به نقل از آناتولی، سمینار مجازی انجمن جهانی آگاهی از کشمیر (WKAF) با حضور سران، دیپلمات‌ها، نویسندگان و نمایندگان تشکلات مردم‌نهاد کشورهای مسلمان برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این سمینار لغو موقعیت ویژه ایالت جامو و کشمیر را محکوم کرده و خواهان آزادی زندانیان سیاسی، لغو تمام محدودیت‌ها و عقب‌نشینی نظامیان مستقر در این منطقه شدند.

آداما نانا، رئیس شورای حقوق ‌بشر سازمان همکاری اسلامی طی سخنانی در این سمینار دولت هند را به دلیل انزوا و اعمال محدودیت‌های ارتباطاتی علیه مردم جامو و کشمیر که از یک سال پیش ادامه دارد، محکوم کرده و گفت که این اقدامات خسارات اقتصادی زیادی بر این منطقه وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت هند یک سال است که قوانین بین‌المللی را به‌شدت نقض، و فعالان مدافع حقوق ‌بشر و غیرنظامیان بی‌گناه در جامو و کشمیر را به اتهامات بی‌اساس مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

منیر اکرم، نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد نیز با بیان اینکه نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند اصلا تمایلی برای گفت‌وگو بر سر مسئله کشمیر ندارد، گفت: هند به کشمیر بیش از ۹۰۰ هزار سرباز اعزام کرده و به مردم آسیب‌پذیر ظلم می‌کند.

سردار مسعود خان، رئیس‌جمهور آزاد جامو و کشمیر که تحت کنترل پاکستان قرار دارد، اظهار داشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال تحولات کشمیر ساکت می‌ماند و اعضای دائم این نهاد برای حل این مسئله تلاش نمی‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: جهان در قبال قتل مردم بی‌گناه کشمیر از سوی نظامیان هند سکوت اختیار کرده است. لغو وضعیت خودمختاری ایالت جامو کشمیر دولت هند غیرقانونی است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن