اخبارخارجی

کمپین زنان مسلمان سنگاپوری علیه ممنوعیت حجاب در محیط کار

آوای سنت : برخی کارفرمایان سنگاپوری، کارکنان مسلمان خود را برای نپوشیدن روسری در محیط کار تحت فشار قرار می‌دهند که این امر باعث راه‌اندازی کمپین اعتراض مسلمانان این کشور شده است.

 به نقل از دکن هرالد، هر چند زنان مسلمان سنگاپوری در بیشتر اماکن می‌توانند آزادانه حجاب اسلامی داشته باشند، برخی مشاغل پوشیدن روسری در محل کار را ممنوع کرده‌اند. اتفاقی که اخیراً برای یک زن محجبه سنگاپوری افتاده، بحث‌هایی را درباره لزوم احترام به تنوع و مبارزه با تبعیض در محیط کار این کشور به راه انداخته است.
«فرح» که در یک بیمارستان دولتی در سنگاپور کار می‌کند مجبور است هر روز در شیفت کاری خود روسری‌اش را از سر بردارد. وی به گروهی از زنان مسلمان این کشور پیوسته که در طوماری با ۵۰ هزار امضا خواهان برداشتن ممنوعیت پوشیدن روسری در محیط‌های کاری این کشور شده‌اند.

فرح که روان‌درمانگر است، می‌گوید: دو سال قبل در مصاحبه کاری، مسئولان بیمارستان به من گفتند که اگر روسری را برندارم نمی‌توانند من را استخدام کنند. من احساس درماندگی کردم. این ناعادلانه است. چرا باید حجاب مانع کار کردن باشد؟

ماه گذشته وقتی از یک دختر مسلمان خواسته شد که برای فروشندگی در یک فروشگاه روسری خود را بردارد، بار دیگر بحث درباره حجاب در این کشور بالا گرفت. سپس آن فروشگاه از تصمیم خود منصرف شد اما بسیاری از دیگر زنان مسلمان در شبکه‌های اجتماعی این کشور همچنان از تبعیض خبر می‌دهند. همچنین، در شرایط شیوع کرونا که دغدغه مردم درباره معیشت بیشتر شده موارد تبعیض باعث نگرانی آنان شده است.
«حلیمه یعقوب»، اولین رئیس‌جمهور محجبه سنگاپور، می‌گوید: تبعیض در این کشور جایی ندارد. وی در صفحه فیسبوک خود نوشت: «باید افراد را تنها بر اساس شایستگی‌ها و توانایی‌هایشان ارزیابی کرد».
یادآور می‌شود، ۱۵ درصد از جمعیت ۴ میلیونی سنگاپور یا حدود ۶۰۰ هزار نفر مسلمان هستند.
برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن