اخبارخارجی

گفت‌وگوی تلفنی پامپئو با حمدوک

محور مذاکرات حذف سودان از فهرست تروریسم

آوای سنت : وزیر خارجه آمریکا طی تماس تلفنی با نخست وزیر سودان درباره حذف نام این کشور از فهرست حامیان گروه‌های تروریستی آمریکا گفت‌وگو کرد.

به گزارش آوای سنت به نقل از روزنامه سودان تریبون ،  چند روز پس از اعلام موافقت وزیر خارجه آمریکا با حذف نام سودان از فهرست حامیان گروه‌های تروریستی، دفتر نخست وزیر سودان اعلام کرد: مایک پامپئو طی تماس تلفنی با عبدالله حمدوک درباره حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی گروه‌های تروریستی آمریکا با او گفت‌وگو کرد.

در این تماس تلفنی نخست وزیر سودان گفت: امید است که با همکاری بخش‌های مختلف دولت آمریکا شاهد حذف نام سودان از فهرست حامیان گروه‌های تروریستی در آینده‌ای نزدیک باشیم.

وزیر خاجه آمریکا نیز ابراز خوش بینی کرد که نام سودان به زودی از این فهرست حذف شود.

آمریکا پرداخت غرامت به قربانیان انفجار ناو کول و سفارتخانه‌های این کشور در کنیا و تانزانیا را شرط حذف نام سودان از فهرست حامیان گروه‌های تروریستی قرار داده بود که دولت خارطوم با پرداخت غرامت ( به صورت توافقی ) به این قربانیان و خانواده‌های آنان رضایت‌شان راجلب کرد.

دولت انتقالی خارطوم معتقد است که برای خروج سودان از مشکلات اقتصادی لازم است، نام این کشور از فهرست حامیان گروه‌های تروریستی آمریکا حذف شود. به همین دلیل بارها با مقامات آمریکایی به گفت‌وگو نشسته و به خواسته های کاخ سفید تن داده‌ است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن