اخبارخارجی

 یوتیوبر معروف انگلیسی، در ترکیه مسلمان شد

آوای سنت : نام یک یوتیوبر انگلیسی به نام “جی ‌پالفری Jay Palfrey” بعد از گرویدن به اسلام، در فهرست پرجستجوترین‌های گوگل قرار گرفت و به ترند فضای مجازی تبدیل شد. او فیلم هفت‌ونیم دقیقه‌ای از خود را که در حال گفتن شهادتین در حضور یک روحانی در یکی از مساجد ترکیه است، در یوتیوب منتشر کرد.

او سفر طولانی جستجو در ادیان را روایت کرد و توضیح داد که در نهایت چگونه مسلمان شد. او می‌گوید دین اسلام، به‌طور کامل من را قانع کرد. او می‌گوید قصد به اشتراک‌گذاشتن این فیلم را نداشته و به دلیل الهام‌بخش بودن اسلام‌آوردنش، برای دیگرانی که در جستجوی عشق و صلح‌اند دست به چنین کاری زده ‌است.

پس از آموزش شهادتین، مجموعه‌ای از توصیه‌ها و آموزه‌های دینی اسلامی که باید پس از اعلام اسلام پیروی شود و همچنین برخی کلمات و حدیث‌های پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم به وی آموزش داده شد.

این یوتیوبر انگلیسی در مورد ویدئویی که ارسال کرده اظهار داشت: من مسلمان شدم. این شهادت من است. من سال‌هاست که در مسیر عمیق کشف معنوی فعالیت می‌کنم. ۹۹٪ از آنچه که در سفر و ملاقات با افراد باورنکردنی در سراسر جهان آموخته‌ام را برای خود حفظ خواهم کرد.
پالفری همچنین ضمن تشکر از فالوورهای خود که مشتاقانه در پیام‌هایشان به وی تبریک گفتند، گفت: مدت طولانی‌ست که می‌خواستم این تصمیم را بگیرم و سرانجام آن را در اینجا در ترکیه گرفتم. از همه به‌خاطر حمایت و پیام‌های دوست‌داشتنی در طول این مسیر تشکر می‌کنم.

شایان ذکر است که این فیلم در صدر پلت‌فرم ویدیوی YouTube قرار گرفت و در عرض دو روز در رتبه سوم لیست پربازدیدترین مطالب قرار گرفت.

گفتنی‌ست؛ جی پالفری، عکاس و یوتیوبر انگلیسی‌ست که در منطقه “ترورو” انگلستان زندگی می‌کند.

وی از سال ۲۰۱۳ در زمینه عکاسی فعالیت داشت. سپس در سال ۲۰۱۴ در رشته عکاسی مد تخصص پیدا کرد.

او در سال‌های اخیر به تولید محتوای فیلم یوتیوب رفته است و اکنون بیش از ۲۱۸ هزار دنبال‌کننده در کانال شخصی YouTube خود دارد.
او در حساب رسمی خود در اینستاگرام نیز بیش از ۳۲ هزار فالوور دارد.

جی پالفری همچنین سفیر یکی از سازمان‌های حامی سوریه است. او عاشق سفر است و از طریق کانال خود تجربه سفرش به کشورهای مختلف و اطلاعات مفید و ماجراهایش را در دسترس مخاطبان قرار می‌دهد.

گفته می‌شود که او پیش‌تر یک شخصیت به شدت ملحد داشته است.

وی قبل از اعلام گرویدن خود به اسلام، فیلم‌های بسیاری را در کانال خود قرار می‌داد که در آن در مورد اسلام، دعا و شهادت و اینکه مردم درباره اسلام چه فکر می‌کنند، صحبت می‌شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن