اخبارخارجی

یک نویسنده انگلیسی: اسرائیل به دلیل نحوه برخورد با اسرای فلسطینی باید بازخواست شود

آوای سنت : یک نویسنده انگلیسی از بی توجهی رژیم صهیونیستی به اوضاع اسرای فلسطینی و ممانعت از تزریق واکسن به آنها در برابر گسترش ویروس کرونا انتقاد کرد.

به نقل از میدل ایست آی، «دیوید هیرست» نویسنده انگلیسی در مقاله ای خواهان بازخواست از کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل ممانعت از تزریق واکسن به فلسطینی ها شد.

وی افزود: سیاست ممانعت از واکسیناسیون فلسطینی ها در برابر ویروس کرونا، نقض آشکار توافقنامه ژنو به شمار می رود و باید به همین دلیل بازخواست شود.

هیرست ادامه داد: به نظر می رسد که وزارت بهداشت اسرائیل طرحی برای واکسیناسیون اسرای فلسطینی در بند زندان های اسرائیل ندارد.

وی اضافه کرد: این در حالیست که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در میان اسرای فلسطینی در حال افزایش است. نزدیک به چهار هزار و ۴۰۰ اسیر فلسطینی در زندان ها و سلول های اسرائیل در شرایط بدی به سر می برند.

این نویسنده انگلیسی نوشت: اوضاع آنها از لحاظ بهداشتی وخیم بوده و احتمال گسترش ویروس کرونا در میان آنها زیاد است.

پیش از این نیز، دفتر اطلاع رسانی اسرای فلسطینی اعلام کرده بود که مقامات رژیم صهیونیستی با صدور ابلاغیه‌ای، دستور داده اند که تحت هیچ شرایطی واکسن کرونا به دست اسرای فلسطینی نرسد.

این دفتر در بیانیه خود اعلام کرده است: دستور ممنوعیت اعطای واکسن کرونا به اسرای فلسطینی در حالی است که ویروس مذکور به شدت در صفوف اسرا در حال افزایش است. مقامات رژیم صهیونیستی و در رأس آنها وزیر امنیت داخلی این رژیم مسئول هرگونه اتفاق وخیم برای اسرای فلسطینی است.

گفتنی است، تاکنون ۱۹۱ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به کرونا مبتلا شدند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن