اخبارخارجی

ضرورت اجرای دقیق احکام اسلامی

مولانا سادات: اجرای احکام اسلامی آرامش را به جامعه می دهد

آوای سنت : یک عالم شاخص افغانستانی، اسلام را دین نصیحت ،رفاه و کامیابی دانسته بر ضرورت اجرای دقیق احکام اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت از افغانستان، مولانا فیض احمد سادات در بیانات خود تاکید کرد: دین اسلام “دین” نصیحت ،کامیابی و آرامش است.هرکس مطابق با اصول اسلامی رفتار وعمل نماید و اسلام را در زندگی خویش خود پیاده نماید، به هیچ مشکلی بر نمی خورد.

خطیب مسجد جامع حضرت امام ابوداود سجستانی ولایت نیمروز افغانستان افزود :حضرت سیدنا نبی مکرم اسلام صلی الله علیه واله وسلم می فرماید: الله تعالی از شاهرگ گردن و پلک چشم به شما نزدیک تر است.

پیامبر عظیم الشان اسلام کتاب هاب انجیل زبور تورات و….. را منسوخ کرده و جایز نیست دنبال آنها برویم. به کتاب های آنها ایمان داریم. به صحیفه های حضرت ابراهیم و حضرت نوح ایمان داریم. اگر کسی بگوید قبول ندارم ، مسلمان کامل نیست. اما عمل کردن بر کتابهای سایر ادیان “جواز” ندارد. چون رب العالمین برای من و شما قانونی  بنام قرآن عظیم الشان فرستاده است .اگر به قرآن عمل کنیم رستگار دنیا وآخرت می شویم.

عضو شورای علمای ولایت نیمروز در بخش دیگری از بیانات خود تصریح کرد :در زمان حکومت حضرت عمر و عثمان و علی هرکسی جرمی می کرد حکم قرآن پیاده می گردید.اگر دزدی می کردند دستشان را قطع می کردند. الان در غالب بلاد اسلامی احکام اسلامی اجرا نمی شود.همین عامل باعث شده است تا افراد خلافکار برای انجام خلاف بیشتر تشویق گردند.

این عالم اهل سنت افغانستانی افزود : ما از دین چیزی دیگری برداشت نمودیم “فقط در اسم مسلمانیم” .اگر احکام و دستورات اسلامی را به درستی اجرا می کردیم ما هم مثل برخی از کشورها نیازی به زندان و زندانی کردن نداشتیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن