اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی
موضوعات داغ

آسیه پناهی در بی پناهی از دنیا رفت

گزارش آوای سنت از بازتاب های یک حادثه تلخ

آوای سنت: چهار مدیر شهرداری کرمانشاه با دستور استاندار برکنار شدند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، با ورود سازمان بازرسی کل کشور به پرونده زن حاشیه نشین کرمانشاهی، امیر همایون دولتشاهی مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمانشاه تایید کرد که به دنبال بازرسی صورت گرفته و به دستور استاندار، چهار مدیر شهرداری این شهر به دلیل آنچه که ” بی‌تدبیری و سوء مدیریت در نحوه برخورد و مواجهه با ساخت و ساز غیرمجاز” در جریان مرگ آسیه پناهی عنوان شده، برکنار شدند.

بر اساس این گزارش رئیس اداره اجراییات و قائم مقام وی ( مدیر عملیات)، مسوول امور حقوقی شهرداری منطقه سه و شهردار آن، چهار نیروی برکنار شده هستند. دادگستری کرمانشاه هم از بازداشت رئیس و قائم مقام اجرائیات شهرداری کرمانشاه خبر داده است.

همچنین به تازگی شماری از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری با بازماندگان بانوی فوت شده دیدار و از آنها دلجویی کردند.

پرونده مرگ آسیه پناهی که شهرداری به حیات خود و خانه‌اش پایان داد، در دستگاه قضایی در دسترس بررسی است. غلامرضا نوری اعلا روزنامه نگار باسابقه کرمانشاهی اخیرا طی متنی خواستار استعفای اعضای شورای شعر، شهردار و تعدادی از مدیران آن شهرداری شده بود.

وی در این باره گفته است، مرگ خانم آسیه پناهی در هر جای دنیا اتفاق افتاده بود، الان مسببین آن در زندان بودند و تعدادی از کار معلق و عده ای نیز استعفا می دادند. اینجانب به عنوان یک شهروند کرمانشاهی از تمام مسوولین مربوط به این قضیه اعم از اعضای شورای شهر و مدیران مناطق انتظار دارم که هر چه زودتر استعفا داده و مسببین این واقعه به اشد مجازات برسند.

در این خصوص صالح نیکبخت وکیل و حقوقدان ارشد سقزی چنین عنوان می کند: در همه جای دنیا مقررات سختگیرانه ای برای جلوگیری از تخلفات کارکنان دولت تصویب می کنند و آنرا بارها به کارکنان ابلاغ و گوشزد می نمایند که مبادا تخلف کرده و باعث بی آبرویی دستگاه متبوع شوند.

نیکبخت با اظهار تاسف شدید از ماجرای مرگ خانم پناهی عنوان نمود: در ایران کارکنان دولت، ابتدا جان مردم را می گیرند و سپس اعلام می کنند مقتول خود باعث مرگ خود شده است، اما بعد که جریان رسانه ای می‌شود برای خالی نبودن عریضه، مدیر و یا کارمند خاطی را برکنار و دیه او را هم از دستگاه اداری پرداخت می کنند.

داستان مرگ آسیه پناهی نیز چنین رقم خورده است، نه کسی پذیرای مسئولیت قتل حتی غیر عمد او می شود و نه مانند دیگر قتل ها مرثیه ای برای او می نویسد.

مرگ آسیه پناهی با بازتاب گسترده در رسانه های غرب کشور مواجه شد. هفته نامه غرب در شماره ۶۵۱ خود با اشاره به واکنش افکار عمومی کشور به مرگ خانم پناهی، او را بی پناه توصیف نمود.

گفته می شود نیروهای شهرداری در حادثه منجر به فوت آسیه پناهی از اسپری فلفل استفاده کرده و جالب تر آنکه لباس ضدشورش بر تن داشته اند.

به تازگی بسیج دانشجویی دانشگاه رازی طی بیانیه‌ای از شهردار و اعضای شورای شهر کرمانشاه خواسته اند تا به صورت جمعی استعفا دهند. حزب توسعه کرمانشاه هم برخورد قاطع با عاملان مرگ خانم پناهی را خواستار شده است.

در ادامه چند نماینده مجلس حوزه انتخابیه تهران به علاوه منتخبین مردم اصفهان و تبریز به وزیر کشور پیرامون حادثه تذکر داده و در نامه خود عنوان کرده اند، بجای برخورد با مستضعفان. برخورد قانونی با آقا زاده هایی صورت بگیرد که در شمال تهران و در دل طبیعت اقدام به ویلاسازی می کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن